Page 79 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 79
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 20
Aşağıdaki değerlendirme ölçeği projenizin hangi ölçütlere göre değerlendirileceği konusunda sizlere bilgi vermek
için hazırlanmıştır. Projenizin hazırlanması ve sunum aşamasında, aşağıdaki ölçütler size yol gösterici olacaktır.
PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
Adı ve Soyadı: …………………………………..
Bu form kendinizi değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmalarınızı en doğru yansıtan seçeneği X ile işa-
retleyiniz. Bu öz değerlendirme formundan alınabilecek en yüksek puan 18, en düşük puan ise 6’dır.
Geliştirilmesi
Mükemmel İyi Orta
Beceriler gerekli
(4) (3) (2)
(1)
I. PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Projenin amacını belirleme
Projede görevi için sunulan romanlardan birini
seçme
Projeye uygun çalışma planı yapma
Projeyi çalışma planına göre gerçekleştirme
II. PROJENİN İÇERİĞİ
Romanı inceleme aşamasında kullanılmak üzere
notlar alarak okuma
Romanın yazarının edebî kişiliği ile ilgili araştırma
yapma
Araştırma sonucu elde edilen bilgileri kullanma
Romanı “Roman İnceleme Formu”na uygun olarak
inceleme ve bunu yazılı hâle getirme
Eleştirel düşünme becerisini gösterme
Roman İnceleme Formunu sunu hâline getirme
İncelenen romanla ilgili sunum yapma
“Roman İnceleme Sunumu Raporu”nu hazırlama
III. SUNU YAPMA
Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme
(görseller)
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sun-
ma
Teknolojik olanakları aktif şekilde kullanabilme
Sorulara cevap verebilme
Verilen sürede sunuyu yapma
Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma
Sunuda akıcı bir dil ve beden dili kullanma
Sunu sırasında öz güvenli davranma, dinleyicilerle
göz teması kurabilme
Sunu sırasında özgüvene sahip olma
GENEL TOPLAM
Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 88, en düşük puan ise 22’dir.
79