Page 82 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 82
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri
KAZANIM A.1. 4. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
Kazanım Açıklaması a. Şiirin nazım biçimi belirlenirken nazım birimi, kafiye düzeni, ölçü gibi şekil özellik-
lerinin; nazım türü belirlenirken içeriğin (konu, tema vb.) esas alındığı vurgulanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 30 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
Öğrencilerden “Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri” ile ilgili olarak
1. Tabloda verilen nazım biçimlerinin ait olduğu geleneği belirtmesi,
2. Tabloda verilen nazım türlerinin temasını belirtmesi,
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN 3. Tabloda verilen nazım biçimlerinin ölçüsü ve nazım birimini belirtmesi,
4. Verilen kaside türlerinin konularına göre eşleştirmesi,
5. Nazım biçimleri ile ilgili verilen yargıları Doğru (D) ya da Yanlış (Y) olarak belirt-
mesi beklenmektedir.
1.
NAZIM AİT OLDUĞU GELENEK NAZIM AİT OLDUĞU GELENEK
BİÇİMİ BİÇİMİ
Kaside Divan edebiyatı İlahi Dinî-tasavvufi halk
edebiyatı
Koşma Âşık tarzı halk edebiyatı Gazel Divan edebiyatı
Türkü Anonim halk edebiyatı Varsağı Âşık tarzı halk edebiyatı
Mâni Anonim halk edebiyatı Sagu İslamiyet öncesi Türk
edebiyatı
Tabloda doğru yerleştirilmiş her doğru gelenek için 1 puan verilir.
8 · 1 = 8 puan
2.
DEĞERLENDİRME
NAZIM TÜRÜ TEMA
Güzelleme Aşk, sevgi, doğa, insan ve hayvan güzellikleri
Koçaklama Yiğitlik, kahramanlık, savaş
Taşlama Bir kişiyi veya toplumu eleştiri
Ağıt Bir kişinin ölümü üzerine duyulan üzüntü
Tabloda doğru yerleştirilmiş her tema için 1 puan verilir.
4 · 1 = 4 puan
82