Page 84 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 84

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1



                                    5.


                                                          YARGI                             D         Y

                                   Fahriye, kasidede şairin kendisini ve sanatını övdüğü
                                   bölümdür.                                                x
                                   Gazelin en güzel beytine yek ahenk gazel denir.
                                                                                                       x
                                   Güzelleme; yiğitlik, kahramanlık, savaş gibi konuları               x
                                   işleyen koşmalardır.
                                   Türkü, ezgiyle (müzikle) söylenen anonim halk edebiyatı
                                   nazım şeklidir.                                          x

                                   Dört veya beşten fazla mısra ile kurulan mânilere "ye-
                                   dekli mâni" veya "artık mâni" denilmektedir.             x

                                   İlahi; Mevlevilerde "nefes", Bektaşilerde "ayin adıyla
                                   anılır."                                                            x

                                   Sagu, bir kimsenin ölümünden sonra yapılan ve "yuğ"
                                   adı verilen dinsel yas törenlerinde söylenen şiirlerdir.  x





                                    Nazım biçimleri ve nazım türleriyle ilgili verilen yargılarla ilgili Doğru (D) ya da Yan-
                                    lış (Y) olarak cevaplarda doğru verilen her doğru cevap 1 puandır.
                                    7 · 1 = 7 puandır.
                                    Öğrencinin çalışma kâğıdından en yüksek alacağı puan 41’dir.









                                    Çalışma kağıdındaki etkinlikleri yanlış cevaplayan öğrencilerin “Nazım Biçimleri ve
                                    Nazım  Türleri”  konusunu  tekrar  çalışmaları  önerilir.  Sınıfın  çoğunluğunda  etkin-
          GERİ BİLDİRİM             liklere yanlış cevaplar verilmiş ise öğretmenin “Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri”
                                    konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gi-
                                    dermesi önerilir.
























        84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89