Page 88 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 88
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Nazım Türleri
KAZANIM A.1. 4. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin nazım türleri ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri, nazım türleri ifadesini kullanarak an-
lamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrenciye nazım türleri ile ilişkilendirdiği her bir kelime veya kavram için
1 puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlen-
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
cilerin nazım biçimleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğren-
me eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar
edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
88