Page 88 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 88

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2




          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

          SINIF                     10


          ÖĞRENME ALANI             Şiir

          KONU                      Nazım Türleri



          KAZANIM                   A.1. 4. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama

          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi


                                    Öğrencinin nazım türleri ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri, nazım türleri ifadesini kullanarak an-
                                    lamlı cümleler kurması beklenir.


                                    I. Bölüm: Öğrenciye nazım türleri ile ilişkilendirdiği her bir kelime veya kavram için
                                    1 puan verilir.
          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.





                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  durumunda,  öğrencilerin  hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

          GERİ BİLDİRİM             Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda; değerlen-
                                    dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğren-
                                    cilerin nazım biçimleri konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğren-
                                    me  eksikliğinin  gözlemlenmesi  durumunda  öğretmen  tarafından  konunun  tekrar
                                    edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.



















        88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93