Page 92 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 92
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Divan Edebiyatı Şairleri
A.1. 11. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini
KAZANIM
sıralar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden halk ve divan şairlerinin adlarıyla eserlerini doğru bir şekilde eşleş-
BEKLENEN tirmeleri, halk ve divan şairleriyle ilgili kısa cevaplı soruları yanıtlamaları beklenir.
Doğru verilen her cevap 1 puandır.
1. soruda divan şairlerinden olan a. maddesindeki Hoca Dehhanî eseri ile “Sel-
çuklu Şehnâmesi” örnek olarak eşleştirilmiştir. Bu şekilde oluşturulan her doğru
eşleştirme 1 puan değerindedir.
a. Hoca Dehhanî ( a ) Selçuklu Şehnâmesi
b. Bâkî ( ç ) Hüsn ü Aşk
c. Gülşehrî ( d ) Hayriyye
ç. Şeyh Gâlip ( b ) Kanuni Mersiyesi
d. Nâbî ( e ) Rind ü Zahid
e. Fuzûlî ( c ) Mantıku’t Tayr
5 eşleştirme 5 · 1 puan = 5 puan
2. soru: Her doğru eşleştirme 1 puan değerindedir.
a. Yunus Emre ( a ) Risaletü’n Nushiyye
b. Kaygusuz Abdal ( ç ) Genç Osman Destanı
DEĞERLENDİRME
c. Süleyman Çelebi ( c ) Vesiletü’n Necat
ç. Kayıkçı Kul Mustafa ( d ) Atasözleri Destanı
d. Levnî ( b ) Budalanâme
5 eşleştirme 5 · 1 = 5 puan
3. soru: Her doğru cevap 1 puan
a. Nâbî
b. Nedim
c. Âşık Ömer
ç. Köroğlu
d. Pir Sultan Abdal
5 · 1 = 5 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 15’tir.
92