Page 90 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 90

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Şiir
             KONU                     Nazım Biçimleri

                                      A.1. 4. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
             KAZANIM

                                      a. Şiirin nazım biçimi belirlenirken nazım birimi, kafiye düzeni, ölçü gibi şekil
             Kazanım Açıklaması
                                      özelliklerinin; nazım türü belirlenirken içeriğin (konu, tema vb.) esas alındığı
                                      vurgulanır.

             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin “Nazım Biçimleri”ne ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
             BEKLENEN                 cuk numaralarını kullanarak “Nazım Biçimleri” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 1, 3, 4, 5, 7 ve 9
                                      II. 2, 6 ve 8
                                      III. 3 ve 4
                                      IV. 2, 6 ve 8
                                      V. 1, 5, 7 ve 9
                                      VI. 2 ve 6


                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 3, 4, 5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
             DEĞERLENDİRME            C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                      göre
                                      C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0, C4 = 3
                                      Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 6/6 – 0/6 = 1 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir. (2) · 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci II. soru için “2 ve 5” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 1, C2 = 3,
                                      C3 = 1 ve C4 = 6
                                      Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 1/3 – 1/6 = 0,17 olacaktır.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,85 öğrencinin aldığı
                                      puanı göstermektedir. (1,17) · 5 = 5,85 puan
                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Nazım Biçimleri” konusunu tekrar çalış-
                                      maları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Nazım Biçim-
                                      leri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını
                                      gidermesi önerilir.


        90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95