Page 90 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 90
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Nazım Biçimleri
A.1. 4. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
KAZANIM
a. Şiirin nazım biçimi belirlenirken nazım birimi, kafiye düzeni, ölçü gibi şekil
Kazanım Açıklaması
özelliklerinin; nazım türü belirlenirken içeriğin (konu, tema vb.) esas alındığı
vurgulanır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Nazım Biçimleri”ne ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
BEKLENEN cuk numaralarını kullanarak “Nazım Biçimleri” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 3, 4, 5, 7 ve 9
II. 2, 6 ve 8
III. 3 ve 4
IV. 2, 6 ve 8
V. 1, 5, 7 ve 9
VI. 2 ve 6
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 3, 4, 5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
DEĞERLENDİRME C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre
C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0, C4 = 3
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 6/6 – 0/6 = 1 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir. (2) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “2 ve 5” cevabını vermiş olsun. Bu durumda; C1 = 1, C2 = 3,
C3 = 1 ve C4 = 6
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 1/3 – 1/6 = 0,17 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,85 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir. (1,17) · 5 = 5,85 puan
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Nazım Biçimleri” konusunu tekrar çalış-
maları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Nazım Biçim-
leri” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını
gidermesi önerilir.
90