Page 95 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 95
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Şiir
KONU Divan Edebiyatı Şairleri
A.1. 11. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini
KAZANIM
sıralar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin Fuzûlî ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri Fuzûlî ile kullanarak anlamlı cümleler
kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin “Fuzûlî” ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
puan verilir.
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, Değerlendirme so-
nunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kuramayan öğrencilerin
“Fuzûlî” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
GERİ BİLDİRİM
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
95