Page 95 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 95

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                    SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




                DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

                SINIF                    10


                ÖĞRENME ALANI            Şiir

                KONU                     Divan Edebiyatı Şairleri


                                         A.1.  11.  Türün/biçimin  ve  dönemin/akımın  diğer  önemli  yazarlarını  ve  eserlerini
                KAZANIM
                                         sıralar.
                KAZANIMIN
                BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama
                ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


                ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                         Öğrencinin Fuzûlî ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
                ÖĞRENCİDEN
                BEKLENEN                 ması,  yazdığı  bu  kavram  veya  kelimeleri  Fuzûlî  ile  kullanarak  anlamlı  cümleler
                                         kurması beklenir.



                                         I. Bölüm: Öğrencinin “Fuzûlî” ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
                                         puan verilir.
                DEĞERLENDİRME
                                         II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.








                                         Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                         zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, Değerlendirme so-
                                         nunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan  öğrencilerin
                                         “Fuzûlî” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                GERİ BİLDİRİM
                                         gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                         edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.























                                                                                                              95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100