Page 99 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 99
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Cümle Türleri
KAZANIM A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Çalışma Kâğıdı
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden tabloda ve açık uçlu soruda verilen cümlelerin türünü bulup işaretle-
BEKLENEN mesi ve yazması beklenmektedir.
1. Tabloda verilen cümlelerin yapısına göre türlerini bulup tabloyu işaretleyiniz. Her
doğru cevap 1 puandır.
BASİT BİRLEŞİK SIRALI BAĞLI
CÜMLE
CÜMLE CÜMLE CÜMLE CÜMLE
Sevdiği sokaklardan geçerek yürüyüş yapmak
iyi geliyordu ona. x
Uzun kış gecelerinde yanan sobanın sıcaklı-
ğını ve o günlerin samimiyetini hatırladı, derin x
bir iç çekti.
Yönetmenin son filminde ele aldığı öyküyü
farklı bakış açılarıyla anlattığını görüyoruz. x
Yüz yüze muhabbetten uzak olmak yalnız
hissettiriyordu ona ama buna artık alışmıştı. x
Yazdığı şiir ve hikâyelerine teknik açıdan
DEĞERLENDİRME
olumsuz eleştiriler yapılmıştı. x
Sanat yaşamındaki ilk dönemlerine bakarsak
şairin katettiği yolu daha iyi görebiliriz. x
Doğa ile iç içe yaşama fikri ona heyecan ver-
miş, bu fikre sıkı sıkıya sarılmıştı. x
Mizahın genel olarak gülme duygusu uyan-
dırdığı bilinmekle birlikte bütün gülmelerin
mizahla bağlantılı olduğu söylenemez. x
Hissiyatlı bir şarkı gibiydi hayat onun için.
x
Uzun zamandır düşlediği hayallerine kavuş-
muştu fakat bu hayaller onun umduğu gibi x
çıkmadı.
99