Page 103 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 103
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Cümle Türleri
KAZANIM A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Uygulama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin “Cümle Türleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
BEKLENEN beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME
öğrenci 3 puan almıştır.
Örnek 2:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu öğ-
renci 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Cümle Türleri” konusunu tekrar çalışmaları öne-
rilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
“Cümle Türleri” konusu ile ilgili meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların ya-
pılması önerilir.
103