Page 103 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 103

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                    SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



                DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


                SINIF                    10


                ÖĞRENME ALANI            Roman

                KONU                     Cümle Türleri


                KAZANIM                  A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.


                KAZANIMIN
                BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama

                ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

                ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


                ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin “Cümle Türleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
                BEKLENEN                 beklenir.



                                         Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                         puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                         Örnek 1:
                                         2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                         2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                         önermeye  ulaşmıştır.  5.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim  yapmıştır.    Bu
                DEĞERLENDİRME
                                         öğrenci 3 puan almıştır.

                                         Örnek 2:
                                         1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                         2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4.
                                         önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu öğ-
                                         renci 1 puan almıştır.




                                         Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Cümle Türleri”  konusunu tekrar çalışmaları öne-
                                         rilir.

                                         Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
                GERİ BİLDİRİM
                                         “Cümle Türleri” konusu ile ilgili meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
                                         kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların ya-
                                         pılması önerilir.











                                                                                                             103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108