Page 105 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 105
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Roman
KONU Cümle Türleri
KAZANIM A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerin “Cümle Türleri”ne ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
BEKLENEN cuk numaralarını kullanarak "Cümle Türleri" ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3 ve 10
II. 7 ve 11
III. 2, 5 ve 8
IV. 6 ve 12
V. 1 ve 9
VI. 4, 9 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci III. soru için hepsini doğru yaparak “2, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
DEĞERLENDİRME göre
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “2 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/3 – 0/9= 0,6
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,6 + 1) · 5 = 8,3 puan
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Cümle Türleri” konusunu tekrar çalış-
maları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Cümle Türleri”
konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
mesi önerilir.
105