Page 105 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 105

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    10


             ÖĞRENME ALANI            Roman

             KONU                     Cümle Türleri

             KAZANIM                  A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerin “Cümle Türleri”ne ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
             BEKLENEN                 cuk numaralarını kullanarak "Cümle Türleri" ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I.  3 ve 10
                                      II.  7 ve 11
                                      III. 2, 5 ve 8
                                      IV. 6 ve 12
                                      V. 1 ve 9
                                      VI. 4, 9 ve 8

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci III. soru için hepsini doğru yaparak “2, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
             DEĞERLENDİRME            göre
                                      C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9

                                      Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1+1) · 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci III. soru için “2 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9
                                      Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/3 – 0/9= 0,6
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (0,6 + 1) · 5 = 8,3 puan
                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Cümle Türleri”  konusunu tekrar çalış-
                                      maları önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Cümle Türleri”
                                      konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
                                      mesi önerilir.



                                                                                                             105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110