Page 109 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 109
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Geleneksel Türk Tiyatrosu
KAZANIM A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin “Geleneksel Türk Tiyatrosu” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçim-
BEKLENEN leri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu
DEĞERLENDİRME
öğrenci 2 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu öğ-
renci 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Geleneksel Türk Tiyatrosu” konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
“Geleneksel Türk Tiyatrosu” konusu ile ilgili meydana gelen eksik veya yanlış öğ-
renmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik ça-
lışmaların yapılması önerilir.
109