Page 111 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 111

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                    SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12



                DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


                SINIF                    10

                ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

                KONU                     Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro

                KAZANIM                  A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışını ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
                KAZANIMIN
                BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama
                ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

                ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                         Öğrencilerin “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro”suna ait kavramları içeren yapılandı-
                ÖĞRENCİDEN               rılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro” ile
                BEKLENEN
                                         ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                         Doğru Cevaplar:
                                         I.   1, 3, 6, 8 ve 12
                                         II.  3, 5, 6 ve 12
                                         III. 3 ve 6
                                         IV. 2, 4 ve 10
                                         V. 5, 7, 8 ve 9
                                         VI. 1 ve 8

                                         Örnek 1:
                                         Öğrenci IV. soru için hepsini doğru yaparak “2, 4 ve 10” cevabını vermiş olsun.
                                         Bu durumda;
                                         C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                         C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                DEĞERLENDİRME            göre
                                         C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9

                                         Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
                                         Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                         eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                         mektedir.
                                         (1+1) · 5 = 10 puan

                                         Örnek 2:
                                         Öğrenci IV. soru için “2 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                         Bu durumda;
                                         C1 = 2, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
                                         Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/3 – 0/9= 2/3
                                         Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                         aldığı puanı göstermektedir.
                                         (2/3 + 1) · 5 = 8,3 puan

                                         Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro” konusu-
                                         nu tekrar çalışmaları önerilir.
                GERİ BİLDİRİM
                                         Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Tanzimat Dö-
                                         nemi’nde Tiyatro” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
                                         yanılgılarını gidermesi önerilir.


                                                                                                             111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116