Page 111 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 111
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro
KAZANIM A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışını ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro”suna ait kavramları içeren yapılandı-
ÖĞRENCİDEN rılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro” ile
BEKLENEN
ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 3, 6, 8 ve 12
II. 3, 5, 6 ve 12
III. 3 ve 6
IV. 2, 4 ve 10
V. 5, 7, 8 ve 9
VI. 1 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci IV. soru için hepsini doğru yaparak “2, 4 ve 10” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
DEĞERLENDİRME göre
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci IV. soru için “2 ve 4” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/3 – 0/9= 2/3
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(2/3 + 1) · 5 = 8,3 puan
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro” konusu-
nu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Tanzimat Dö-
nemi’nde Tiyatro” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
111