Page 107 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 107
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Geleneksel Türk Tiyatrosu
KAZANIM A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Hatırlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
Öğrencilerin “Geleneksel Türk Tiyatrosu” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleş-
ÖĞRENCİDEN tirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını
BEKLENEN
tamamlamaları beklenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Kavram haritasında:
12 kavram olduğundan 12 · 1 puan = 12 puan
Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 12’dir.
Hacivat baston
Aksesuarıdır.
Eğitim görmüş tiptir.
Gölge Meddah
Eğitim oyunu meydanıdır. Günümüzdeki
görmemiş
Sahnenin adı Küşteri
DEĞERLENDİRME tiptir. Kahvehanede oynanır. karşılığıdır. tek
Karagöz kişilik
Geleneksel gösteri
Türk
Tiyatrosu
Palanganın sahne olarak
Kavuklu Eğitim oynanır. taklit
Köy meydanında
görmemiş
tiptir.
Orta kullanıldığı yerdir. Köy Seyirlik Oyunun temelidir.
oyunu
Eğitim görmüş tiptir. Oyunları Kişileridir.
Pişekâr amatör
Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Geleneksel Türk Tiyatrosu” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Geleneksel
Türk Tiyatrosu” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
107