Page 107 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 107

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                    SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10



                DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


                SINIF                    10


                ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

                KONU                     Geleneksel Türk Tiyatrosu


                KAZANIM                  A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.


                KAZANIMIN
                BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama

                ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

                ÖLÇME ARACI              Kavram Haritası


                                         Öğrencilerin “Geleneksel Türk Tiyatrosu” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleş-
                ÖĞRENCİDEN               tirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını
                BEKLENEN
                                         tamamlamaları beklenir.
                                         Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                         Kavram haritasında:
                                         12 kavram olduğundan 12 · 1 puan = 12 puan
                                         Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 12’dir.


                                           Hacivat                                                        baston
                                                                                                    Aksesuarıdır.

                                                Eğitim görmüş tiptir.
                                                      Gölge                                   Meddah
                                               Eğitim   oyunu  meydanıdır.                           Günümüzdeki
                                                görmemiş
                                                              Sahnenin adı Küşteri
                DEĞERLENDİRME                   tiptir.                           Kahvehanede oynanır.  karşılığıdır.  tek
                                          Karagöz                                                          kişilik
                                                                         Geleneksel                        gösteri
                                                                           Türk
                                                                         Tiyatrosu
                                                              Palanganın sahne olarak
                                           Kavuklu  Eğitim                         oynanır.                 taklit
                                                                                   Köy meydanında
                                                 görmemiş
                                                tiptir.
                                                        Orta   kullanıldığı yerdir.         Köy Seyirlik   Oyunun temelidir.
                                                       oyunu
                                               Eğitim görmüş tiptir.                        Oyunları   Kişileridir.
                                           Pişekâr                                                          amatör


                                         Kavramları  yanlış  yerleştiren  öğrencilerin  “Geleneksel  Türk  Tiyatrosu”  konusunu
                                         tekrar çalışmaları önerilir.
                GERİ BİLDİRİM
                                         Sınıfın  çoğunluğunda  kavramlar  yanlış  yerleştirilmiş  ise  öğretmenin  “Geleneksel
                                         Türk Tiyatrosu” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
                                         yanılgılarını gidermesi önerilir.




                                                                                                             107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112