Page 104 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 104

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8


                                            TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
                                                   CÜMLE TÜRLERİ

          Aşağıda  “Cümle Türleri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Veri-
          len önermelerin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini
          seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle sekiz farklı
          çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.



          Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime 1 puan verilecektir.



          Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.








                                                                           4. ÒKafasõ çok karõşõk
                                                                           olmasõna rağmen onun   D  1. Çıkış
                                                                           anlattõklarõnõ dinlemiyor
                                                                           değildi.Ó cŸmlesi biçimce
                                                                           olumlu anlamca olumsuz
                                                               D           bir cŸmledir.             2. Çıkış
                                         2. ÒNe roman ne hik‰ye                               Y
                                         yazmak gelmiyordu                 5. ÒBirlikte okuduğumuz   D
                                         içinden.Ó cŸmlesi                 kitaplarõ tartõşõrdõk,    3. Çıkış
                                         yapõsõna gšre bağlõ bir   Y       sonrasõnda hayat hepimiz
                                D        cŸmledir.                         için farklõ gŸzellikler
              1. “İlkbaharõn bŸtŸn                                         getirdi.Ó cŸmlesi bağõmsõz   Y  4. Çıkış
              canlõlõğõnõ ve neşesini                                      sõralõ bir cŸmledir.
              tablolarõnda gšrmek                                                             D
              mŸmkŸn.Ó cŸmlesi                                             6. ÒEvin sõcak bir kšşesini   5. Çıkış
              kurallõ bir isim                                  D          bulup oracõğa kõvrõlõp
              cŸmlesidir.        Y        3. ÒKŸçŸk çocuğun                saatlerce uyuyan sevimli
                                          gšzlerine bakõnca birden         bir kediydi.Ó cŸmlesi basit   Y  6. Çıkış
                                                                           yapõlõ isim cŸmlesidir.
                                          kendi çocukluğu geldi
                                          aklõna.Ó cŸmlesi birleşik                            D
                                          yapõlõ devrik bir cŸmledir.  Y   7. “Arkadaşõnõn lise      7. Çıkış
                                                                           yõllarõnda ona aldõğõ hediyeyi
                                                                           bulamadõ hiçbir yerde.Ó
                                                                                               Y
                                                                           cŸmlesi devrik bir Þil    8. Çıkış
                                                                           cŸmlesidir.
























        104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109