Page 104 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 104
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
CÜMLE TÜRLERİ
Aşağıda “Cümle Türleri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Veri-
len önermelerin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini
seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle sekiz farklı
çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
4. ÒKafasõ çok karõşõk
olmasõna rağmen onun D 1. Çıkış
anlattõklarõnõ dinlemiyor
değildi.Ó cŸmlesi biçimce
olumlu anlamca olumsuz
D bir cŸmledir. 2. Çıkış
2. ÒNe roman ne hik‰ye Y
yazmak gelmiyordu 5. ÒBirlikte okuduğumuz D
içinden.Ó cŸmlesi kitaplarõ tartõşõrdõk, 3. Çıkış
yapõsõna gšre bağlõ bir Y sonrasõnda hayat hepimiz
D cŸmledir. için farklõ gŸzellikler
1. “İlkbaharõn bŸtŸn getirdi.Ó cŸmlesi bağõmsõz Y 4. Çıkış
canlõlõğõnõ ve neşesini sõralõ bir cŸmledir.
tablolarõnda gšrmek D
mŸmkŸn.Ó cŸmlesi 6. ÒEvin sõcak bir kšşesini 5. Çıkış
kurallõ bir isim D bulup oracõğa kõvrõlõp
cŸmlesidir. Y 3. ÒKŸçŸk çocuğun saatlerce uyuyan sevimli
gšzlerine bakõnca birden bir kediydi.Ó cŸmlesi basit Y 6. Çıkış
yapõlõ isim cŸmlesidir.
kendi çocukluğu geldi
aklõna.Ó cŸmlesi birleşik D
yapõlõ devrik bir cŸmledir. Y 7. “Arkadaşõnõn lise 7. Çıkış
yõllarõnda ona aldõğõ hediyeyi
bulamadõ hiçbir yerde.Ó
Y
cŸmlesi devrik bir Þil 8. Çıkış
cŸmlesidir.
104