Page 45 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 45
3.2. EĞİTSEL OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI
1. Eğitsel Oyunların Oyun Karakterine Göre Sınıflandırılması
Eğitsel oyunlar farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Sınıflandırmaların farklı olması, eğitsel oyunların çok yönlü
olmasından kaynaklanmaktadır. Eğitsel oyunlar, oyun karakterine göre taklit ve hayal oyunları, mücadele oyunları ve
sportif oyunlar olmak üzere üç gruba ayrılır.
A. Taklit ve Hayal Oyunları B. Mücadele Oyunları
Görsel 3.14. Çocuk, yürümeye başlama- Görsel 3.18.
dan önce kol ve bacaklarını sallar, kı- Bu tür oyunlarda çocukların
pırdanır, nesneleri itekler. Bu hareket- fiziki kapasiteleri ön plandadır. So-
ler, istemsiz hareketler olup yürüme, nucu belli olan ve bir amaca yönelik
koşma, tırmanma, emekleme gibi ha- oyunlardır. 6-14 yaş aralığındaki er-
reketlerin temelini oluşturur. 3-6 yaş kek çocuklar koşu, yarışma, stafet,
aralığında ise çocuklar, hayal gücüne engel gibi oyunları; kız çocukları ise
dayanan taklit oyunlarını oynar. Me- Görsel 3.15. Görsel 3.19. fizik yapılarına uygun, ritim duygu-
sela bir hikâyeyi anlatırken dramatize sunu geliştiren şarkılı oyunları tercih
eder. Bu tür oyunlarda oyuncular, bir eder.
hayvanı veya bir mesleği taklit eder
(yengeç yürüyüşü, ördek yürüyüşü,
öğretmen, doktor, kuaför, şoför gibi).
Görsel 3.16. Görsel 3.20.
Görsel 3.17. Görsel 3.21.
3. ETKİNLİK 4. ETKİNLİK
OYUNUNU YAZ OYUNUNU YAZ
Sizler de bildiğiniz ve daha önce oynadığınız taklit ve hayal oyunlarını aşağıya yazınız: Sizler de bildiğiniz ve daha önce oynadığınız mücadele oyunlarını aşağıya yazınız:
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
…………………........................................................................................................................... …………………...........................................................................................................................
42 43