Page 49 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 49
B. Oynandıkları Alanlara Göre Oyunlar C. Oyuncu Sayılarına Göre Oyunlar:
Eğitsel oyunlarda, oyunu oynayacak öğrencilerin
Oyun alanlarının özellikleri, oyunun uygulanabilir- sayısı önemlidir. Öğrencilerin fiziksel ve zihinsel özellikleri
liğini olumlu yönde etkileyen etmenlerdendir. Bazı oyunlar göz önünde bulundurularak eşit gruplar yapılmalıdır. Kimi
her ortamda oynanabildiği gibi bazıları da yalnız kendilerine oyunlarda bir kişi, diğer tüm oyunculara karşı mücadele
ait alanlarda oynanır. Oyunlar hazırlanırken oyun alanını, ederken (mendil kapmaca gibi) bazı oyunlarda ise iki kişi
oyunun özelliğine göre planlamak oyundan en fazla verimi rakibi olan diğer iki kişiye karşı birlikte mücadele verir. Grup
almak için önemlidir. Bu tip oyunlar; sınıf içi oyunları, salon oyunlarında da bir grup diğer bir gruba karşı mücadele eder
oyunları, bahçe oyunları, kış oyunları, su oyunları şeklinde (halat çekme gibi). Özellikle grup oyunlarında sayısal eşitli-
sınıflandırılabilir. ğe önem verilmeli, haksızlığa yer verilmemelidir.
Görsel 3.26.
Görsel 3.29.
Görsel 3.27. Görsel 3.28. Görsel 3.30.
6. ETKİNLİK Ç. Oynanma Düzenlerine Göre Oyunlar:
GÜLEN, ŞAŞKIN YÜZ Eğitsel oyunları oyun düzenlerine göre sınıflandır-
mak da mümkündür. Kimi oyunlar, tek bir çizgi üzerinde oy-
nanırken (stafet yarışları gibi) kimi oyunlar daire etrafında
oynanmaktadır (meyve sepeti gibi). Bazı oyunlar ise belli
sınırlar içerisinde, karışık düzende oynanmaktadır. Bu özel-
liklerine göre de oyunlar şu şekilde sınıflandırılır:
A4 kağıdına çeşitli duygu ifadesi içeren yüz şekilleri çiziniz (gülen, ağlayan, şaşıran, üzgün, vb.). Kart-
lardan birini seçerek diğer arkadaşlarınıza göstermeden sınıftaki arkadaşlarınızdan birine gösteriniz ve ondan - Çizgide oynanan oyunlar
bu yüz ifadesini sessiz olarak sadece mimiklerini kullanarak canlandırmasını isteyiniz. Sınıftaki arkadaşlarınıza - Çemberde oynanan oyunlar
bu ifadenin hangi duyguyu anlattığını sorunuz. - Karışık düzende oynanan oyunlar
Görsel 3.31.
Görsel 3.32.
46 47