Page 55 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 55
EĞİTSEL OYUNUN
EĞİTSEL PLANLANMASI, ÖĞRETİLMESİ,
YÖNETİLMESİ
OYUNUN
HAZIRLIK SORULARI
PLANLANMASI, 1. Eğitsel oyunlar planlanırken oyunların hangi özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır? Düşününüz.
2. Eğitsel oyunların öğretilmesinde dikkat edilecek hususlar neler olmalıdır? Tartışınız.
ÖĞRETİLMESİ, 3. Eğitsel oyunlar yönetilirken hangi hususlara dikkat edilmelidir?
4. Oyun ve eğitsel oyun arasındaki farklar neler olabilir? Düşününüz.
YÖNETİLMESİ EĞİTSEL OYUNUN
PLANLANMASI,
4.1. EĞİTSEL OYUNUN PLANLANMASI
ÖĞRETİLMESİ,
YÖNETİLMESİ
ÜNİTENİN BÖLÜMLERİ
Görsel 4.1.
4.1. EĞİTSEL OYUNUN PLANLANMASI
4.2. EĞİTSEL OYUNUN ÖĞRETİLMESİ
Plan, bilgi ve beceri kazanmada amaca en kısa yoldan, en kolay şekilde varabilme; izlenecek yolu ve yapılacak
4.3. EĞİTSEL OYUNUN YÖNETİLMESİ işleri düzenleme, sıraya koyma demektir. Bir oyunu planlarken uygulanacak faaliyetlerin de hangi tip ve değerde oldu-
ğunun bilinmesi gerekir.
Eğitsel oyunların seçiminde doğru zamanlama yapabilmek çok önemlidir. Bunun yanında oyuna katılanların
yaş, gelişim düzeyi ve ilgilerine göre en doğru oyun tipini, oyun grubunu, mekânı ve oyunda kullanılabilecek en doğru
araç gereci seçebilmek de oyun etkinliğinin planlanmasında çok önemlidir. Bu hususlar da göz önünde bulundurularak
eğitsel oyunu seçerken dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekilde sıralanabilir:
1. Oyunun Eğitsel Değeri ve Amacı: Oyuna katılanların çalışma sonunda fiziksel, fizyolojik, psikolojik ve sos-
yolojik yönden ne kazanacaklarının, oyundan ne kadar faydalanacaklarının değerlendirilmesidir. Oynatılan oyunla neyin
amaçlandığı iyi bilinmeli ve planlama o amaca yönelik yapılmalıdır. Bu doğrultuda, seçilen oyun amaca uygun olmalıdır.
Her oyun, içerdiği özel amacının yanında çocukların hayal güçlerini geliştirecek ve onlara iş birliği, dayanışma, kazananı
tebrik etme, kaybedeni alçak görmeme gibi değerleri de kazandıracak özelliklerde olmalıdır.
53