Page 59 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 59
4.2. EĞİTSEL OYUNUN ÖĞRETİLMESİ
2. ETKİNLİK
2. OYUNUNUZU PLANLAYINIZ
Eğitici oyun planını bir çizelge ile belirtiniz: Oyunun öğretimi kurallarına uygun oldu-
ğunda, oyun içerisindeki olası karışıklıklar, bilin-
OYUN PLANI TARİH mezlikler ve oyunun kavranılmasında doğabile-
..../..../.... cek problemler, oyun başlamadan önlenmiş olur.
Oyunun öğretimi, oyunun amacına ve karakterine
OYUN AMAÇ VE göre bazı ufak tefek değişiklikler gösterebilir. Bir
OYUN SÜRE UYGULAMA DEĞERLENDİRME oyun öğretilirken şu hususlara dikkat edilmelidir:
ARAÇ GEREÇLERİ KAZANIMLAR
Oynun adı yazıl- Oyunun süresi Oyun için gerekli Oyunun kuralları Oyunun ders pla- Oyunun hazır-
malıdır. belirtilmelidir. araç gereç varsa bu ve uygulanışı ile nında belirlenmiş lık, uygulama ve
bölümde belirtilme- ilgili açıklamalar olan hangi amaç ve sonucu ile ilgili
lidir. bu bölümde yapıl- kazanıma yönelik değerlendirme-
malıdır. olduğu belirtilmeli- ler bu bölümde
dir. belirtilmelidir.
Görsel 4.5.
1. Oyun planı hazırlanmalıdır.
2. Oyun öğretilmeye başlanmadan önce iyice öğrenilmelidir.
3. Oyun tanıtılmadan önce, oyun materyali hazırlanmalı ve oyun öğretilirken kullanılacak araç gereç tanıtılmalıdır.
4. Öğrenciler, öğretilecek oyunu rahatça öğrenebilmeleri için çok resmi olmamakla birlikte bir düzene sokulmalıdır.
5. Oyunun adı ve kuralları anlaşılır bir dille anlatılmalı; oyun ilerledikçe uygulanacak kurallar, yeri geldiğinde açıklanmalıdır.
6. Oyun tanıtıldıktan sonra “Anlaşılmayan bir husus var mı?” sorusu sorulmalıdır.
3. ETKİNLİK 7. Oyunda avantaj sağlayan hususlar belirtilmelidir.
ÖĞRENDİKLERİNİZİ YAZINIZ 8. Oyunu başlatan ve durduran işaretin (komut, düdük) önemi anlatılmalıdır.
9. Oyunun yapısına göre, varsa grup liderlerinin veya ebe olanların görevleri açıklanmalıdır.
Eğitsel oyunların planlanması hakkında öğrendiklerinizi yazınız: 10. Oyun öğretilirken mutlaka deneme yapılmalıdır.
…………………………………………………………..…………………………………………………………... 11. Başlangıç olarak basit oyunlar tercih edilmelidir.
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. 12. Kazanan ödüllendirilmelidir.
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. Bir oyunda istenen amaca ulaşmanın ve o oyundan en üst seviyede verim alabilmenin ilk şartı, iyi bir oyun öğ-
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. retimidir.
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. Eğitsel Oyun Tekniğini Kullanma
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. Basamakları
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. 1. Oyunun tanıtılması
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. 2. Oyunun kurallarının belirlenmesi
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. 3. Oyunun uygulanma aşaması
………………………………………………………………..……………………………………………………………….. 4. Oyunun değerlendirilme aşaması
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
………………………………………………………………..………………………………………………………………..
Görsel 4.6.
56 57