Page 70 - ESKRİM
P. 70

KILIÇ

                 Üst kenarına doğru, namlu ucu ile dibi arasında, en fazla 4 cm düzey farkı olabilecek biçimde, kavisli bir
         kenarı bulunan silahtır. Kabzanın eli koruyan kısmı, parmak boğumlarını koruyacak şekilde geriye ve kılıcın topuz
         şeklindeki başına doğru kıvrılır. Modern eskrim kılıcı 500 g ağırlıkta ve 105 cm uzunluktadır. Namlu en fazla 88 cm'dir.

















































               Görsel 3.37 Kılıç tuş bölgesi


                Flöre ile aynı kurallar çerçevesinde atak esas alınarak oynanan Kılıç’ta, hücum eden, kolunu ilk açıp hedefe
         yönelendir. Hedef ise kalçaların üstü olmak koşuluyla, vücudun ön ve arka kısmıdır.


                Kılıçta hem silahın ucuyla hem de yan tarafıyla sayı alınabilir. Kılıçta “atak üstünlüğü” kuralı uygulanmaktadır.

         Bu kural, eskrimcileri önce atağa çıkmaya zorladığından bu da hızlı davranmayı gerektireceğinden kılıç hızlı bir silah
         türü olarak karşımıza çıkar. Atağa maruz kalan, savunma yapmak zorundadır. Oyun alanının son çizgisini iki ayak ile
         terketmek rakibe bir tuş kazandırır.



                Kılıç müsabakalarında süre yoktur. Sekinci tuşta ilk ara olur. On beş tuşa ulaşan maçı kazanır. Maç başla-
         madan önce hakem tarafından kura atılarak avantajlı sporcu belirlenir. Süre dolduğunda beraberlik varsa avantajlı
         sporcu maçı kazanmış olur. Bu kural 1994'te uygulamaya konulmuş olup, tüm silahlarda ve küme karşılaşmalarında
         geçerlidir (Görsel 3.37).


          68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75