Page 75 - ESKRİM
P. 75
10. Hakemin, “Yerlerinize (En garde)!” komutu üzerine eskrimciler vuruşma duruşuna geçer. Bundan sonra hakem, “Ha-
zır mısınız (Etes-vous prets)?” diye sorar. Eskrimcilerden olumlu karşılık geldikten sonra -ya da olumsuz bir cevap
alınmaması sonucu- “Başlayın (Allez)!” komutuyla hakem vuruşmayı başlatır.
11. Eskrimci düzgün bir vuruşma konumuna geçmeli ve hakem: “Başlayın!” komutunu verene kadar hiç kımıldamadan
tam bir hareketsizlik durumu içinde olmalıdır.
12. Eskrimciler angard duruşuna geçişlerde -flöre ve kılıçta- gard pozisyonunda iken silah ucu hatta konumunda bulu-
namazlar.
Vuruşmanın Başlaması, Durması ve Yeniden Başlaması:
1. “Başlayın!” komutuyla vuruşma başlar. Bu işaretten önce yapılan hiçbir tuş sayılmaz.
2. Vuruşmanın kurallara uygun ve olağan koşulları değiştiren eylemlerin yer aldığı durumlar dışında, vuruşma ancak
“Dur (Halt!)" komutu ile durur.
3. “Halt!” komutu verildiği andan itibaren eskrimci, yeni bir eyleme geçemez. Komuttan önce başlatmış olduğu ham-
le geçerli olur. Fakat komuttan sonra hiçbir tuş geçerli olmayacaktır.
4. Şayet “Halt!” komutundan önce bir eskrimci durmuş ve tuş yemişse bu tuş geçerlidir.
5. Şu hallerde de “Halt!” komutu verilir: Eskrimcilerin vuruşları tehlikeli ve belirsiz ise veya yönetmeliğe aykırı hale
geliyorsa ya da eskrimcilerden birinin silahı elinden çıkarsa biri pist dışına çıkarsa veya sendeleyerek seyircilere
veya hakeme yaklaşırsa.
6. Hakem, olağanüstü durumlar dışında eskrimcinin pisten ayrılmasına izin vermez. Eskrimci pistten izinsiz ayrılır-
sa, hakkında maddelere göre cezalar uygulanır (Görsel 3.48).
Görsel 3.48 Vuruşma
73