Page 86 - ESKRİM
P. 86
3.ÜNİTE SONU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
1. Kılıç müsabakalarında süre yoktur. Karşılaşmalarda yarışmacılardan biri, on beş tuşu tamamladığı takdirde,
karşılaşmayı kazanır. Maç başlamadan önce hakem tarafından kura atılarak avantajlı sporcu belirlenir. Süre
dolduğunda beraberlik varsa avantajlı sporcu maçı kazanmış olur. Bu kural 1994'te uygulamaya konulmuş olup,
tüm silahlarda ve küme karşılaşmalarında geçerlidir.
Yukarıdaki paragrafta altı çizili olan bilgilerden kaç tanesi doğrudur?
A)1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
2. “……………….’de/da/ta/te hedefe direkt hamle yapmak zor olduğundan, bir göster (feinte) sonunda hamleye
geçmek gerekir. Göster, rakibin düşüncesini anlamaya yardım eder ve reaksiyonlara karşı ikinci bir hareket önceliği
verir. Gösterden sonra savunma veya saldırıya geçme kararını vermek kolaylaşır.”
Yukarıdaki paragrafta boş bırakılan yere hangi sözcük getirilirse bilgiler doğru olur?
A) Epe
B) Flöre
C) Eskiv
D) Kılıç
E) Lam
3. Plastron hangi kıyafetin adıdır?
A) Maske
B) Metalik Yelek
C) Alt Ceket
D) Kolluk
E) Ceket
4..…………….’de/da/ta/te kim daha önce dürtüş (vuruş) yaparsa sayıyı o almaktadır. Şayet, iki eskrimci de aynı
anda dürtüş yaparsa iki eskrimciye de sayı verilmektedir. Karşılaşmalar, genel düello kurallarıyla ve özel sınırlama-
lar olmaksızın yapılır. Herhangi bir dürtüş, vuruş sayılır. Saldırı önceliği veya parad alma zorunluluğu yoktur.
Yukarıdaki paragrafta boş bırakılan yere hangi sözcük getirilirse bilgiler doğru olur?
A) Kılıç
B) Flöre
C) Girt
D) Puandere
E) Epe
84