Page 78 - GÜREŞ
P. 78

Müsabakaya Başlama:


                           Müsabakadan önce isminin anons edildiğini duyan her güreşçi, minder köşe-
            sinde kendisine tahsis edilen bölümde yerini alır. Köşedeki bu bölüm, güreşçinin mayosu ile
            aynı renktedir. Hakem, minderin ortasında yerini alır ve her iki güreşçiyi yanına çağırır; gü-
            reşçilerin ellerini sıkar, mayolarına yapışkan veya yağlı madde sürülüp sürülmediğine, terli
            olup olmadıklarına, ellerinde bir şey bulunup bulunmadığına bakar. Güreşçiler selamlaşır, el
            sıkışır ve orta hakemin düdük çalmasıyla müsabakaya başlarlar.


            Hareketlerin, Oyunların Önemi ve Değerlendirilmesi:


                    Riskli, dinamik güreşi teşvik etmek için kendi oyunu ile altta kalan güreşçi, aleyhine
            puan verilerek cezalandırılmaz, güreş ayakta devam eder. Bir oyun esnasında defansif gü-
            reşçi, kontra atak yapar veya rakibini yerde tehlikeli durumda kontrol ederse gerekli puanlar
            verilmelidir.
                    Atak güreşçi, kendi köprüsü üzerinde bir oyun yaparken bir an durur ve rakibine hem
            hakim olarak, hem de onu da köprüde tutarak hareketini tamamlarsa ceza uygulanmaz. Risk
            taşıyan bu oyun için de hareketi tamamladığında sadece kendisine puan verilir.
                    Buna karşılık atak olan güreşçi, rakibinin karşı atağı ile tehlikeli durumda kontrollü
            olarak bloke edilmiş ise rakibe puan vermek gerekir. Bu demektir ki, kendisine oyun yapılan
            güreşçi, ancak kendi atağı ile ve yalnızca aşağıdaki durumlarda puan elde edebilir:


            a)  Atak yapan güreşçiyi yerde bastıran güreşçiye puan verilir.
            b)  Bir tekniği süreklilik içerisinde devam ettiren güreşçiye puan verilir.
            c)  Atak yapan güreşçiyi bloke ederek tehlikeli durumda tutan güreşçiye puan verilir.
            d)  Orta hakem, her güreşçinin alacağı puanı verebilmek için oyunun sonunu beklemek zo-
               rundadır.
            e)  Güreşçilerin bir oyundan diğerine geçerken hareketlerin değiştiği durumlarda yapılan bü-
               tün hareketlerin değerine göre puan verilir.
            f)  Enstantane tuş (Tuş değildir, iki omuzun aynı anda yere değmesi durumudur.) durumunda
               puan verilir. Güreşçilerden biri, ayakta bir oyun yaparak rakibini enstantane tuş pozisyo-
               nuna düşürürse atak güreşçi 4 puan kazanır. Atak güreşçi, oyunu esnasında enstantane
               tuş pozisyonuna düşerse rakibi 4 puan kazanır. Yer güreşinde güreşçilerden biri enstan-
               tane tuş olursa rakibi 2 puan kazanır.
            g)  Dirseklerini kullanarak köprü pozisyonunda bir omuzdan diğeri üzerine yuvarlanma ve
               bunun tersi, yalnızca bir hareket olarak kabul edilir.
            h)  Müsabıklar, başlangıç pozisyonlarına dönmedikleri takdirde uygulayacakları bir teknik,
               yeni bir hareket olarak değerlendirilmemelidir.
            i)  Orta hakem, puanları işaret eder; sayı hakemi de aynı fikirdeyse ilgili güreşçinin rengine
               ait paleti kaldırır. (1, 2, 4, 5 puan) Orta hakemle sayı hakemi aynı görüşte değilse minder
               amiri, güreşçilerden biri için kararını belirtmek zorundadır.
            j)  Müsabakanın sonunda gerçekleşen tuş için, hakemin düdüğü değil gong sesi geçerlidir.
            k) Devre sonunda gong sesinden önce tamamlanan bütün oyunlar, geçerlidir. Hiçbir durum-
               da gong sesinden sonra biten oyuna puan verilmez.


              76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83