Page 80 - GÜREŞ
P. 80
Tekniklerin Puanlandırılması:
a) 1 Puan
● Ayakta veya yerde nizami bir oyun yapan
ancak rakibini tehlikeli duruma getireme-
yen güreşçiye,
● Minderden veya oyundan kaçan, yerde
başlama şartlarını yerine getirmeyen, fa-
ullü ve kural dışı oyun yapan güreşçinin
rakibine,
● Ayak güreşinde ayağının tamamıyla, ko-
runma bölgesine basan güreşçinin rakibi-
ne,
● İtiraz sonucunda, ilk verilen kararın onay- Görsel 3.33
landığı durumlarda, itiraz yapan güreşçi-
nin rakibine verilir (Görsel 3.33).
b) 2 Puan güreşçiye (Üç noktanın kontağı: iki el bir
diz veya iki diz ve bir el veya kafa veya iki
● Yer güreşinde nizami oyun yapan ve ra- el ve kafa şeklinde olabilir.),
kibini tehlikeli duruma veya estantane tuş
durumuna getiren güreşçiye, ● Tehlikeli durumda iken minder dışına at-
layarak kaçan güreşçinin rakibine verilir
● Rakibini omuzları üzerinde yuvarlayarak (Görsel 3.34).
çeviren atak güreşçiye,
● Başladığı oyunu tamamlaması, kural dışı
oyunla engellenen atak güreşçiye,
● Oyun yapan atak güreşçiyi, yerde tehlikeli
durumda bloke eden güreşçiye,
● Oyunu, rakibi tarafından, kural dışı bir
oyunla engellenmeye çalışılan buna rağ-
men, oyununu gerçekleştiren güreşçiye,
● Bir oyun yapıp, rakibinin arkasına geçerek
onu kontrol eden güreşçiye,
Görsel 3.34
● Yerde, rakibinin arkasına geçerek, bastı-
ran ve bu durumda rakibini kontrol eden
78