Page 100 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 100

Aşağıda geleneksel halk müziği ve halk danslarında yaygın olarak kullanılan bazı temel ritim ka-
               lıpları ve okunuşları, bir şema içinde ayrı ayrı verilmiştir. Bu temel ritim kalıpları, yöresel farklarla hemen
               hemen her bölgede değişik çalma şekilleri ile farklı kompozisyonlar oluşturmaktadır. Bu kompozisyonlar,
               bölgelere ait karakteristik ritmik yapılara uygun olarak şekillenmektedir.



                                                               œ
                      „        œ                       „                              „       œ


                            DÜM                              TEK                       CIZ (Asma Davul)



                              œ                                                             œ œ
                      „       œ                        „     œ œ                      „


                      YEK (Asma Davul)                    DÜM DÜM                         TEK TEK



                                œ                               œ œ                            œ œ
                      „  œ                             „    œ                         „     œ


                          DÜM TEK                         DÜM TE TE                     DÜM TE TEK



                           œ œ œ                               œ œ                            œ œ œ
                      „                                „   œ                          „   œ



                         TE TE TEK                       DÜM TEE TE                     DÜM TE TE TE



                         œ œ œ œ                              œ œ œ                               œ
                      „                                „  ≈                           „      . œ



                        TE TE TE TE                      ES TE TE TE                     DÜÜÜM TE



                               œ œ                            œ    œ                               . œ
                      „    ‰                           „  ≈                           „      ≈    J


                          ES TE TE                        ES TEE TE                    ES TEEEEK



                             œ      . œ                     œ œ œ                           œ œ œ
                       „                               „                              „

        4. ÜNİTE        TE TEEEEK                         TE TEE TE                       TEK TE TE





                                                             98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105