Page 101 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 101
DERS İÇİ ETKİNLİK
Aşağıdaki temel ritim kalıplarından oluşan ritim notası örneklerini inceleyiniz.
Moderato
2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ œ œ œ œ
Moderato
2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ ‰ J œ œ . œ œ œ Œ
a) Bu ritim kalıplarının okunuş ve vuruşlarını öğretmeninizin örneklemesi sonrasında tek tek ve gruplar
hâlinde öğretmeninizle birlikte tekrarlayınız.
b) Temel ritim kalıplarını kullanarak iki zamanlı ve dört ölçüden oluşan bir ritmik ezgi oluşturunuz, aşağı-
daki dizeğe yazınız. Bu ölçülerin vuruşlarını öğretmeniniz eşliğinde uygulamalı olarak sınıf ortamın-
da çalışınız.
„
4.1.4. BASİT USULLÜ (ÖLÇÜLÜ) RİTİM KALIPLARI
Aşağıda basit usullü ritim kalıplarından iki zamanlı, üç zamanlı ve dört zamanlı farklı egzersizler
bulunmaktadır. Bu egzersizleri gözden geçiriniz.
Andante
2 œ œ œ œ
„ 4 œ Œ œ œ Œ œ
Andante
2 œ œ œ œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ ‰ J œ œ . J
Andante
2 œ œ œ œ œ œ
„ 4 œ J Œ œ œ J œ
4. ÜNİTE
J J
99