Page 149 - TAKIM SPORLARI 12
P. 149
Hentbolda 5:1 Savunma Dizilişi Dereceleme Ölçeği
Bu kontrol tablosu öğrencinin hentbolda savuma çeşidi olarak kullanılan 5:1 savunma dizilişinde savunma yapan kişilerin
yapması gereken davranışları kapsamaktadır. Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek
.............................................................................................................. öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için
.................................................................................................................... geri bildirimler verilmelidir.
.................................................................................................................... Öğrencinin Adı ve Soyadı:
....................................................................................................................
.................................................................................................................... Sınıfı ve Numarası:
.................................................................................................................... Kısmen Yapabiliyor.
....................................................................................................................
.................................................................................................................... Yapamıyor. Yapabiliyor.
....................................................................................................................
................................................................................................................... Gözlenecek Beceri: 5:1 Savunma ile ilgili ölçütler
................................................................................................................... Ön Savunma Oyuncuları
................................................................................................................... Oyun kurucuların hücum hazırlıklarını engelliyor
...................................................................................................................
.................................................................................................................... Hızla yana kayıp hücumun oyun alanını daraltarak ya da geri çekilip savunmayı sıklaştırarak pivota
pas verilmesini engelliyor
.................................................................................................................... Etkili atış yapan oyun kurucuya yoğunlaşarak onun görev yapmasını engelliyor
....................................................................................................................
.................................................................................................................... Hızlı hücuma çıkmak için hazır bekliyor
İç Savunma Oyuncuları
Topla içeri yüklenen oyun kuruculara karşı öne çıkarak onları engelliyor
Pivot oyuncusunu teslim alıyor ve ona savunma yapıyor
Pivota pas verilmesini engelliyor veya güçleştiriyor
Oyun kurucuların kat, çapraz geçiş gibi yer değiştirmelerine ve yüklenmelerine engel oluyor
Yanındaki eş oyuncu ile rakibe blok yapıyor
Perdeleme olayına karşı önlem alıyor
.............................................................................................................. Kanat Savunma Oyuncuları
....................................................................................................................
.................................................................................................................... Kanat bölgesini ve buradan yapılacak atışları engelliyor
.................................................................................................................... Rakibin kanattan başlayan taktik ataklarını engelliyor
.................................................................................................................... Rakip, topa sahipken adam adama savunmayı uyguluyor
.................................................................................................................... Kanat katlarını engelliyor
.................................................................................................................... Orta Savunma Oyuncuları
....................................................................................................................
.................................................................................................................... Savunmayı organize edip yönetiyor
................................................................................................................... Hücum girişimlerini önceden sezinleyerek erken müdahale ediyor
................................................................................................................... Pivot savunması yaparak perdelemeyi etkisiz kılıyor
................................................................................................................... Takım arkadaşlarıyla iş birliği yaparak atışları engelliyor
................................................................................................................... Rakibin serbest atışlarında savunmayı organize ediyor
....................................................................................................................
.................................................................................................................... Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ....................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................... .............................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................... .............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
146 147