Page 149 - TAKIM SPORLARI 12
P. 149

Hentbolda 5:1 Savunma Dizilişi Dereceleme Ölçeği
             Bu kontrol tablosu öğrencinin hentbolda savuma çeşidi olarak kullanılan 5:1 savunma dizilişinde savunma yapan kişilerin
             yapması  gereken  davranışları  kapsamaktadır.  Öğrencinin  davranışı  yapabilme  durumuna  göre  en  uygun  seçenek
 ..............................................................................................................  öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için
 ....................................................................................................................  geri bildirimler verilmelidir.
 ....................................................................................................................  Öğrencinin Adı ve Soyadı:
 ....................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Sınıfı ve Numarası:
 ....................................................................................................................  Kısmen Yapabiliyor.
 ....................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Yapamıyor.  Yapabiliyor.
 ....................................................................................................................
 ...................................................................................................................  Gözlenecek Beceri: 5:1 Savunma ile ilgili ölçütler
 ...................................................................................................................  Ön Savunma Oyuncuları
 ...................................................................................................................  Oyun kurucuların hücum hazırlıklarını engelliyor
 ...................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Hızla yana kayıp hücumun oyun alanını daraltarak ya da geri çekilip savunmayı sıklaştırarak pivota
             pas verilmesini engelliyor
 ....................................................................................................................  Etkili atış yapan oyun kurucuya yoğunlaşarak onun görev yapmasını engelliyor
 ....................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Hızlı hücuma çıkmak için hazır bekliyor
             İç Savunma Oyuncuları

             Topla içeri yüklenen oyun kuruculara karşı öne çıkarak onları engelliyor
             Pivot oyuncusunu teslim alıyor ve ona savunma yapıyor
             Pivota pas verilmesini engelliyor veya güçleştiriyor
             Oyun kurucuların kat, çapraz geçiş gibi yer değiştirmelerine ve yüklenmelerine engel oluyor
             Yanındaki eş oyuncu ile rakibe blok yapıyor
             Perdeleme olayına karşı önlem alıyor
 ..............................................................................................................  Kanat Savunma Oyuncuları
 ....................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Kanat bölgesini ve buradan yapılacak atışları engelliyor
 ....................................................................................................................  Rakibin kanattan başlayan taktik ataklarını engelliyor
 ....................................................................................................................  Rakip, topa sahipken adam adama savunmayı uyguluyor
 ....................................................................................................................  Kanat katlarını engelliyor
 ....................................................................................................................  Orta Savunma Oyuncuları
 ....................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Savunmayı organize edip yönetiyor
 ...................................................................................................................  Hücum girişimlerini önceden sezinleyerek erken müdahale ediyor
 ...................................................................................................................  Pivot savunması yaparak perdelemeyi etkisiz kılıyor
 ...................................................................................................................  Takım arkadaşlarıyla iş birliği yaparak atışları engelliyor
 ...................................................................................................................  Rakibin serbest atışlarında savunmayı organize ediyor
 ....................................................................................................................
 ....................................................................................................................  Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ....................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
 ....................................................................................................................  .............................................................................................................................................................................................
 ....................................................................................................................  .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................




            Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.




 146                                                       147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154