Page 207 - TAKIM SPORLARI 12
P. 207
12. Uygulama Çalışması Müsabaka Ortamı Savunma Dublaj Uygulamaları Dereceleme Ölçeği
Bu kontrol tablosu öğrencinin müsabaka ortamında teknik uygulamaları yaparken sergilediği davranışları kapsamaktadır.
Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen
Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.
Görsel 4.60 Görsel 4.61
Görsel 4.60 ve 4.61’deki 3 numaralı bölgeden yapılan hücuma karşı arka orta içeride geç
dublaj savunma çalışmasını öğretmen rehberliğinde, yönergeyi takip ederek uygulayınız. Öğrencinin Adı ve Soyadı:
• Joker oyuncunun topu pasöre atmasıyla hücum başlasın (Görsel 4.60).
• Pasör topu 3 numaralı bölgedeki orta oyuncusuna atsın. Sınıfı ve Numarası:
• Topun 3 numaralı bölgedeki orta oyuncusuna atılmasıyla savunma yapacak takımın 2 ve 4
numaralı bölgedeki oyuncuları blok için 3 numaralı bölgedeki oyuncuya yaklaşsın. Kısmen Yapabiliyor.
• 5 ve 1 numaralı bölgede oynayan oyuncular 6-7 m mesafede hücum yönüne dönük olarak Yapamıyor. Yapabiliyor.
savunmada beklerken blokun arkasına dublajın gerektiğini hissettiği anda kendi bölgelerinin
hareket alanlarını kullanarak gelen topa dublaj yapsın (Görsel 4.61).
• Arka orta oyuncusu arka hatta kalarak yanındaki oyuncuların boşalttığı alanın savunmasını Gözlenecek Beceri: Teknik uygulamalar
yapsın.
Savunma dizilişinde kendisine düşen görevi yapabiliyor
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Savunma dublajında gitmesi ve kapatması gereken bölgeyi biliyor
A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.
Savunma dublajında bulunduğu bölgede yapması gereken hareketi doğru ve çabuk
yapabiliyor
1. Savunmanın özündeki temel fikir nedir?
…………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………… Savunma dublajının önemini benimseyip uygulayabiliyor
………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Savunma nereden başlar?
………………………………………………………………………………………………………………………… Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ....................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
3. Dublaj nedir? .............................................................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
4. Erken dublaj nedir? .............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
5. Geç dublaj nedir?
…………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………… Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
………………………………………………………………………………………………………………………………
204 205