Page 207 - TAKIM SPORLARI 12
P. 207

12. Uygulama Çalışması         Müsabaka Ortamı Savunma Dublaj Uygulamaları Dereceleme Ölçeği




             Bu kontrol tablosu öğrencinin müsabaka ortamında teknik uygulamaları yaparken sergilediği davranışları kapsamaktadır.
             Öğrencinin  davranışı  yapabilme  durumuna  göre  en  uygun  seçenek  öğretmen  tarafından  “X”  ile  işaretlenir.  “Kısmen
             Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.






 Görsel 4.60   Görsel 4.61
 Görsel 4.60 ve 4.61’deki 3 numaralı bölgeden yapılan hücuma karşı arka orta içeride geç
 dublaj savunma çalışmasını öğretmen rehberliğinde, yönergeyi takip ederek uygulayınız.  Öğrencinin Adı ve Soyadı:
 •  Joker oyuncunun topu pasöre atmasıyla hücum başlasın (Görsel 4.60).
 •  Pasör topu 3 numaralı bölgedeki orta oyuncusuna atsın.  Sınıfı ve Numarası:
 •  Topun 3 numaralı bölgedeki orta oyuncusuna atılmasıyla savunma yapacak takımın 2 ve 4
 numaralı bölgedeki oyuncuları blok için 3 numaralı bölgedeki oyuncuya yaklaşsın.                     Kısmen Yapabiliyor.
 •  5 ve 1 numaralı bölgede oynayan oyuncular 6-7 m mesafede hücum yönüne dönük olarak          Yapamıyor.  Yapabiliyor.
 savunmada beklerken blokun arkasına dublajın gerektiğini hissettiği anda kendi bölgelerinin
 hareket alanlarını kullanarak gelen topa dublaj yapsın (Görsel 4.61).
 •  Arka orta oyuncusu arka hatta kalarak yanındaki oyuncuların boşalttığı alanın savunmasını   Gözlenecek Beceri: Teknik uygulamalar
 yapsın.
             Savunma dizilişinde kendisine düşen görevi yapabiliyor

 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
             Savunma dublajında gitmesi ve kapatması gereken bölgeyi biliyor


 A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.
             Savunma dublajında bulunduğu bölgede yapması gereken hareketi doğru ve çabuk
             yapabiliyor
 1. Savunmanın özündeki temel fikir nedir?
 …………………………………………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  Savunma dublajının önemini benimseyip uygulayabiliyor
 ………………………………………………………………………………………………………………………………
 2. Savunma nereden başlar?
 …………………………………………………………………………………………………………………………  Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ....................................................................................................................
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
 3. Dublaj nedir?  .............................................................................................................................................................................................
 …………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
 4. Erken dublaj nedir?  .............................................................................................................................................................................................
             .............................................................................................................................................................................................
 …………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  .............................................................................................................................................................................................
 5. Geç dublaj nedir?
 …………………………………………………………………………………………………………………………
 ………………………………………………………………………………………………………………………………  Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
 ………………………………………………………………………………………………………………………………





 204                                                       205
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212