Page 58 - YÜZME
P. 58
SPOR LİSESİ-YÜZME 3. ÜNİTE: YÜZMENİN SAHA, MALZEME VE KURALLAR BİLGİSİ
1. ETKİNLİK AKRAN DEĞERLENDİRME
Yapılan etkinlikle ilgili olarak gözlenmesi gereken beceriler aşağıda veril-
miştir. Bu becerilere ilişkin gözlemlerinizi ilgili alana (X) işareti koyarak belir-
leyiniz.
Amaç:
Hiçbir
Maket üzerinde havuz ölçülerini öğrenmek. zaman Nadiren Bazen Sıklıkla Her zaman
GÖZLENECEK BECERİLER (1) (2) (3) (4) (5)
Araç gereç:
Karton, cetvel, makas, yapıştırıcı, keçeli kalem. Grup üyeleri arasında yardımlaşma
vardır.
İşleniş süreci:
Grup üyeleri birbirinin fikirlerini
dinler.
Öğretmen rehberliğinde sınıf üç gruba ayrılır.
Grup üyeleri çalışmada etkin görev
1. Gruplardan olimpik yüzme havuzunun ölçülerini dikkate alıp, havuzun gerçek bo- alır.
yutlarını 1/50 oranında ölçeklendirerek havuz maketi yapmaları istenir.
2. Gruplar görev paylaşımı yaparak birer adet maket yapar. Grup üyeleri arasında karşılıklı
3. Maket yapımında tüm öğrencilerin aktif görev almaları sağlanır. saygı vardır.
4. Gruplar maketlerini okulda sergiler.
Grup üyeleri etkin biçimde tartışır.
Grup üyeleri sonucu birbirleriyle
paylaşır.
BİLİYOR MUSUNUZ?
Havuzlarda Klorlamanın Önemi:
Bakımı yapılmayan bir havuzdaki su, aşağıdaki rahatsızlıklara sebep olabilir:
● Tifo
● Kolera
● Çocuk felci
● Kulak enfeksiyonu
● Göz enfeksiyonu
● Mide enfeksiyonu
● Lejyoner hastalığı
● Deri enfeksiyonu
Klorlama ile nitratlı maddelerin ve bakteriyel kirliliğin giderilmesi sağlanır.
54 55