Page 43 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 43
Ulusal Projeler
ç. 4008- Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı
Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
8
Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik
Kapsayıcı Toplum Uygulamaları
Programın amacı nedir?
4008- Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı;
> Özel gereksinimli bireylerin bilimsel olguları farketmelerinin sağlanmasıyla, merak duygularını, araştırma,
sorgulama ve öğrenme isteklerini teşvik etmek ve bilişsel, sosyal, görsel, motor becerilerini geliştirmeyi ,
> Özel gereksinimli bireylere ve bu kişilere hizmet verenlere yönelik kanıt temelli uygulama raporlarında
yer alan bilimsel dayanaklı özgün yöntem, teknik, materyal, içerik ve uygulamaları yaygınlaştırma çalış-
malarında bulunmayı,
> Özel gereksinimli bireylere yönelik kanıt temelli uygulama raporlarında yer alan bilimsel dayanaklı iyi
örnekleri uyarlamayı, transfer etmeyi ve yaygınlaştırmayı,
> Özel gereksinimli bireylerin bağımsız ve aktif yaşamı destekleyen fiziksel ve sosyal ortamlara katılımını
kolaylaştıran uygulamaları yaygınlaştırmayı,
> Özel gereksinimli bireylerin kişisel ve meslekî olarak gelişimlerini sağlayan çalışmaları desteklemeyi,
> Özel gereksinimli bireylerin yetişkinlik ve yaşlılık sürecini sürdürme konusunda hazırlık yapmalarına yö-
nelik çalışmaları gerçekleştirmeyi,
> Özel gereksinimli bireylere yönelik acil durum, güvenlik ve barınma hizmetlerinin çeşitlerini ve niteliklerini
artırmaya yönelik çalışmaları desteklemeyi amaçlamaktadır.
4008- Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı
özel gereksinimli bireylerin,
• Kaliteli bir eğitim alabilmeleri,
• Toplumda tüm alanlarında etkin bir biçimde var olabildikleri bir yaşam sürdürebilmeleri,
• Haklarının korunması, geliştirilmesi, eşitlik ve adaletin tesis edilmesi,
• Toplum içerisindeki farklılıklarının saygı, değer ve kabul görmesi için kapsayıcı toplum
uygulamalarının gerçekleştirilmesi önem taşımaktadır.
Program; “zihin yetersizliği, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, fiziksel yetersizlik, otizm spektrum
bozukluğu, çoklu yetersizlik, dil ve konuşma bozukluğu, öğrenme güçlüğü ve duygu/davranış bo-
zukluğu” tanılı özel gereksinimli bireyleri kapsamaktadır.
43