Page 87 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 87
Uluslararası Projeler
Ortak (Partner): Projeye resmî olarak dâhil olan (ortak yararlanıcılar) ancak başvuru sahibi rolünü
üstlenmeyen kuruluştur.
Öğrenme öğretme etkinlikleri (Learning teaching training): Erasmus projelerinde eğitim öğretim
faaliyetlerini kapsayan etkinlikler.
Öncelikler (Priorities): Erasmus+ programı kapsamında her dönem bazı temalar önceliklendirilir.
Örneğin 2021-2027 için dijitalleşme, çevre ve iklim öncelikli alanlar arasındadır. Proje içeriklerinin
program rehberinde belirtilen bu önceliklere göre hazırlanması beklenmektedir.
Program ülkeleri (Eligible Countries): Erasmus+ program rehberinde yer alan projelere
başvurmaya uygun ülkelerdir.
Sanal hareketlilik (Virtual Mobility): E-öğrenme dâhil olmak üzere Bilgi ve İletişim Teknolojileri
tarafından desteklenen öğretme, öğrenme veya eğitim bağlamında uluslararası, iş birlikçi deneyimleri
gerçekleştiren veya kolaylaştıran bir dizi etkinliktir.
Sürdürülebilirlik (Sustainability): Projeler yürütülürken ve sona erdiğinde, çıktılarının ve
faaliyetlerinin proje bitiş tarihinden sonra da devam etmesi, uzun vadede kullanıma açık olması
beklenmektedir.
Ulusötesi toplantılar (Transnational project meetings-TPM): Erasmus+ bağlamında, aksi
belirtilmedikçe en az iki program ülkesini içeren herhangi bir faaliyeti kapsar.
Yaygın etki (Impact): Projelerin bölgesel, ulusal ve Avrupa boyutunda planlanan etkisini ifade eder.
Yaygınlaştırma (Dissemination): Proje, proje sonuçları ve başarıları hakkında planlı bilgi sunma
süreci olarak tanımlanmaktadır. Yaygınlaştırma, bir projenin temel sonuç/çıktılarının özellikle nihai
kullanıcılar, ilgili hedef kitle ve karar alıcılar gibi paydaşlarla paylaşılması ve görünür kılınması ile
ilgilidir.
87