Page 92 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 92
Proje Kurucu Ortağı Bulma/Ekibi Oluşturma
eTwinning projenizi başlatırken öncelikle kurucu ortağınızı belirlemeniz gerekir. Kurucu ortak başvu-
ru sırasında eklenir ve kurucu ortağın projeye dâhil olmayı kabul etmesinin ardından proje, onay süreci için
Ulusal Destek Servisi’ne gönderilir. Kurucu ortağın belirlenmesinde branş, öğrenci yaş grubu, takım çalışması
performansı, motivasyon durumu son derece önemlidir. Çünkü kurucu ortaklar projeden ayrılamazlar ve de-
ğiştirilemezler. Sizinle aynı ülkeden bir kurucu ortak seçerseniz ulusal proje, farklı bir ülkeden kurucu ortak
seçerseniz uluslararası proje başlatmış olursunuz. Projeniz onaylandıktan sonra kendi irtibat kişileriniz arasın-
dan proje ortakları ekleyebilirsiniz. Türkiye Ulusal Destek Servisi’nin ülkeye özgü kalite etiketi kriteri olarak bir
projede en fazla 10 Türk ortak olabilir. Ortak bulurken portalın Ortak Bulma Platformunu kullanabilirsiniz.
Yine kendi irtibat kişilerinizi de projeye davet edebilirsiniz. Projenize ortak ararken eTwinning sosyal medya
sayfalarından ve kişisel öğretmen çevrenizden yardım alabilirsiniz. Ortakların sizinle aynı yaş grubundaki
öğrencilerle çalıştığından emin olmalısınız. Bu durum projeyi sağlıklı yürütmeniz için çok önemlidir.
Öğrencileri Sürece Dâhil Etme
Proje tabanlı eğitim, öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Projelerimizin en önemli paydaşları öğrencilerdir.
Daha sürecin en başında konu belirlerken, etkinlik belirlerken çevrim içi (online) görüşmelerle, anketlerle,
toplantılarla ortakları ve öğrencileri sürece dâhil etmelisiniz. Hazır planı verip bu projede bunları uyguluyoruz
demek yerine, planı birlikte oluşturmalısınız. Kaliteli bir eTwinning faaliyetinde her aşamada öğrencilerin
görüşüne başvurulmalıdır.
Proje Etkinliklerini Planlama
Bir projede yapılacak etkinliklerin standart bir zorunluluklar listesi yoktur. Bu projenin hedeflerine, ko-
nuya ,ortaklara, yaş grubuna göre çeşitlilik gösterir. Elbette ki projemizin bir planı, takvimi, görev dağılımı,
öğretim programıyla ilişkilendirilmesi, proje çıktıları, değerlendirme ve yaygınlaştırılması yapılmalıdır. Proje-
mizde planımız, hedeflerden şaşmayacak şekilde esnektir. Koşullara göre ortaklarla karar alınarak değişiklikler
yapılabilir.
Ƣ Projenin süresi: Projenin planınıza uygun yürümesi için, her etkinliğin süresi planınızda mutlaka belirlen-
melidir. Bu süre sizin proje konunuza ve etkinliklerin türüne göre değişebilir. eTwinning projelerinde standart
bir süre belirtilmemiştir. Projenizin hedefleri doğrultusunda yapılması planlanan etkinliklerin tamamlanabile-
ceği uygun süre, ilk proje toplantısında planlama yapılırken ortaklarca belirlenir.
Ƣ Etkinliklerin türü ve uygulama yöntemleri: Projeyi yürütürken amacımıza yönelik etkinlikler düzenlemeli,
bunlar ortaklarla planlanan zaman aralığı içinde kendi proje grupları ile uygulanmalıdır. Bu etkinliklerin gör-
selleri (video, resim vb.) projenin Twinspace sayfasına yüklenmelidir. (Ortaöğretimde etkinlikleri sayfalara
üye olarak eklenen öğrenciler kendileri yaparlar.) Kaliteli projelerde farklı türlerde etkinlikler vardır. Mümkün
olduğunca farklı web2.0 araçları kullanılır. Etkinlikler öğrenci merkezli öğretmen rehberliğinde gerçekleştiri-
lir. Projeyi zenginleştirecek olan bazı etkinlik türleri şunlardır:
92