Page 92 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 92

Proje Kurucu Ortağı Bulma/Ekibi Oluşturma


                    eTwinning projenizi başlatırken öncelikle kurucu ortağınızı belirlemeniz gerekir. Kurucu ortak başvu-
            ru sırasında eklenir ve kurucu ortağın projeye dâhil olmayı kabul etmesinin ardından  proje, onay süreci için
            Ulusal Destek Servisi’ne gönderilir. Kurucu ortağın belirlenmesinde branş, öğrenci yaş grubu, takım çalışması
            performansı, motivasyon durumu son derece önemlidir. Çünkü kurucu ortaklar projeden ayrılamazlar ve de-
            ğiştirilemezler. Sizinle aynı ülkeden bir kurucu ortak seçerseniz ulusal proje, farklı bir ülkeden  kurucu ortak
            seçerseniz uluslararası proje başlatmış olursunuz. Projeniz onaylandıktan sonra kendi irtibat kişileriniz arasın-
            dan proje ortakları ekleyebilirsiniz. Türkiye Ulusal Destek Servisi’nin ülkeye özgü kalite etiketi kriteri olarak bir
            projede en fazla 10 Türk ortak olabilir. Ortak bulurken portalın Ortak Bulma Platformunu kullanabilirsiniz.
            Yine kendi irtibat kişilerinizi de projeye davet edebilirsiniz. Projenize ortak ararken eTwinning sosyal medya
            sayfalarından ve kişisel öğretmen çevrenizden yardım alabilirsiniz. Ortakların sizinle aynı yaş grubundaki
            öğrencilerle çalıştığından emin olmalısınız. Bu durum projeyi sağlıklı yürütmeniz için çok önemlidir.



                    Öğrencileri Sürece Dâhil Etme


                    Proje tabanlı eğitim, öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Projelerimizin en önemli paydaşları öğrencilerdir.
            Daha  sürecin  en  başında  konu  belirlerken,  etkinlik  belirlerken  çevrim  içi  (online)  görüşmelerle,  anketlerle,
            toplantılarla ortakları ve öğrencileri sürece dâhil etmelisiniz. Hazır planı verip bu projede bunları uyguluyoruz
            demek  yerine,  planı  birlikte  oluşturmalısınız.  Kaliteli  bir  eTwinning  faaliyetinde  her  aşamada  öğrencilerin
            görüşüne başvurulmalıdır.



                    Proje Etkinliklerini Planlama



                    Bir projede yapılacak etkinliklerin standart bir zorunluluklar listesi yoktur. Bu projenin hedeflerine, ko-
            nuya ,ortaklara, yaş grubuna göre çeşitlilik gösterir. Elbette ki projemizin bir planı, takvimi, görev dağılımı,
            öğretim programıyla ilişkilendirilmesi, proje çıktıları, değerlendirme ve yaygınlaştırılması yapılmalıdır. Proje-
            mizde planımız, hedeflerden şaşmayacak şekilde esnektir. Koşullara göre ortaklarla karar alınarak değişiklikler
            yapılabilir.

            Ƣ   Projenin süresi: Projenin planınıza uygun yürümesi için, her etkinliğin süresi planınızda mutlaka belirlen-

               melidir. Bu süre sizin proje konunuza ve etkinliklerin türüne göre değişebilir. eTwinning projelerinde standart
               bir süre belirtilmemiştir. Projenizin hedefleri doğrultusunda yapılması planlanan etkinliklerin tamamlanabile-
               ceği uygun süre, ilk proje toplantısında planlama yapılırken ortaklarca belirlenir.

            Ƣ   Etkinliklerin türü ve uygulama yöntemleri: Projeyi yürütürken amacımıza yönelik etkinlikler düzenlemeli,

               bunlar ortaklarla planlanan zaman aralığı içinde kendi proje grupları ile uygulanmalıdır. Bu etkinliklerin gör-
               selleri (video, resim vb.) projenin Twinspace sayfasına yüklenmelidir. (Ortaöğretimde etkinlikleri sayfalara
               üye olarak eklenen öğrenciler kendileri yaparlar.) Kaliteli projelerde farklı türlerde etkinlikler vardır. Mümkün
               olduğunca farklı web2.0 araçları kullanılır. Etkinlikler öğrenci merkezli öğretmen rehberliğinde gerçekleştiri-
               lir. Projeyi zenginleştirecek olan bazı etkinlik türleri şunlardır:






                                                           92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97