Page 95 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 95

Uluslararası Projeler






                    Değerlendirme ve Yaygınlaştırma


            Ƣ   Pedagojik yenilik
                    Öğretmenler proje çalışmalarında öğrencilerini dâhil ederek sınıf ortamında çeşitli yenilikleri içeren
            pedagojik yaklaşımları tecrübe edebilirler. Örnek vermek gerekirse çeşitli iş birlikli çalışmalar, öğretmenin reh-
            ber konumunda olduğu ve yönlendirici sorular yönelterek öğrencilerini araştırmaya teşvik ettiği çalışmalar.
            21. yüzyıl becerisi olarak adlandırılan sorgulama, problem çözme, takım çalışması, karar verme ve eleştirel
            düşünme gibi becerileri öğrencilere kazandırmak için öğrenciler cesaretlendirilebilir. Bu becerileri kazandırır-
            ken proje fikrinin özgünlüğü, etkinlikteki çeşitlilikler ve iş zaman planlaması dikkate alınması gereken önemli
            hususlardandır.


            Ƣ   Öğretim programlarına uyum
                    Proje hazırlarken öğrencilerin evlerinde çalışma yapmalarından çok okul ortamında etkinlik hazırla-
            maları beklenmektedir. Bu etkinlikleri tasarlarken de eğitim programlarındaki kazanımları düşünmek oldukça
            önemlidir. Etkinlikler kazanımlar bazlı olursa daha anlamlı olacaktır. Üstelik hazırlanan projelerin değerlendiril-
            mesi “Programa entegrasyon”, “Disiplinler arası yaklaşım” ve “Temel beceriler ve yeterlilikler” çerçevesinde ya-
            pılmaktadır. Dolayısıyla öğretmenin ve öğrencinin stratejik iş birliği çalışmalarının önemli olduğunu söylemek
            mümkündür.


            Ƣ   Ortaklar arasında iş birliği
                    Proje ortaklıklarında değerlendirme yapılırken “Öğretmenler arasında koordinasyon stratejileri”, “Öğ-
            renciler arasında iş birliği için stratejiler”, “Ortak ürünler oluşturma” kriterleri göz önüne alınmaktadır. Dolayı-
            sıyla değerlendirme kriterlerini mutlaka düşünmek gerekmektedir. Bu kriterlere göre hazırlanan projelerin daha
            başarılı olduğu bilinmektedir.


            Ƣ   Teknoloji kullanımı
                    Projelerde  teknolojik  bakımdan  “Teknolojik  araçların  seçimi  ve  kullanımı”,  “Çalışma  alanı  yönetimi
            (TwinSpace veya benzeri)”, “AB Genel Veri Koruma Regülasyonu (GDPR) ve telif hakkı sorunları” temalarına
            göre değerlendirme yapılmaktadır. Dolayısıyla bu üç alt alanı detaylarıyla iyi bilmek başarılı projeler hazırla-
            mak için oldukça önemlidir. Son dönemin sınıf ortamlarında kullanılabilecek popüler konularından Web 2.0 gibi
            konuların projelere dâhil edilmesi çeşitlilik açısından önemlidir.


            Ƣ   Sonuçlar, etki ve belgeleme
                    Projelerin sonuçlarının sunumu, Twinspace içerisinde öğrenenlerin etkinliklere katılım durumları, ayrı-
            ca projenin her bir aşamasındaki belgeleme unsurları proje başarısındaki önemli hususlar olarak sıralanabilir.
            Projenin gizil etkileri ise öğretmenin meslekî gelişimi ve öğrencilerin sosyal duygusal ve beceri temelli gelişim-
            lerini kapsamaktadır. Değerlendirmeler nicel olarak da yapılabilir. Değerlendirme ve yorum yapılırken anket
            sonuçları, rapor ya da çeşitli yaygınlaştırma çalışmalarından yararlanılabilir.
















                                                           95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100