Page 93 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 93
Uluslararası Projeler
> Paralel Etkinlik: Aynı konuda, belirtilen etkinlik süresi içinde, her ortağın kendi çalışmasını ayrı olarak
yapıp yüklediği etkinlik türüdür. Örneğin ressamlar konusunda her ortağın başka bir ressamı tanıttığı bir
etkinlik veya yeni yıl kartları yapılan bir etkinlikte her ortağın farklı kartlar yapıp yapım aşamasını ve kart-
ları paylaştığı ayrı ayrı hazırladıkları videolar örnek verilebilir. Bu etkinlikte çalışmaların birbiriyle tek ortak
yönü etkinliğin konusu ve aynı süre içinde tamamlanıyor olmasıdır.
> İş Birlikçi Etkinlik: Bir etkinlik ortakların çalışmaları bir araya getirilerek gerçekleşiyorsa, etkinlikte tek
bir ürün ortakların katkıları ile oluşmuş ise bu iş birlikçi bir etkinliktir. Örneğin ortakların şiirlerinin tek bir
e-kitapta toplanması, proje sergileri, bayram mesajlarından oluşan video bu etkinlik türüne örnek verile-
bilir. Özellikle bu noktada karıştırılmaması gereken bir husus vardır. Her iş birlikçi çalışma “ortak ürün”
değildir. eTwinning projelerinde en az bir ortak ürününüzün olması beklenir. Bu ortak ürünü, bir etkinlik
sonunda ya da nihai ürün olarak proje sonunda gerçekleştirebilirsiniz. Ortak üründe, her ortağın bir
katkısı olması gerekir. Ürün içinden bir ortağın çalışması çıkarsa ürünün bütünlüğü bozulur. Her ortağın
bir parçasını yaptığı bir puzzle, her ortağın bir satırını yazdığı bir akrostiş şiir buna örnek verilebilir. İş
birlikçi olarak yapılan nihai ürün ise proje sonunda projeyi anlatan, tanıtan bir çalışma, bir proje çıktısıdır.
eTwinning faaliyetlerinde yapılması zorunlu değildir. Proje sonu yapılacak e-sergi, dergi, bülten, kitap
buna örnek olarak verilebilir.
> Karışık Ülke Takımları: Bu etkinlikte takımlar hâlinde çalışılır. Takımlar etkinliğin farklı bölümlerini, kendi
takımlarında gerçekleştirirler. Etkinlikte her ortağın, her takımda mutlaka bir üyesi olmalıdır. Örneğin;
etkinliğimizde sesli bir şiir kitabı çıkaracağız. Dört takım oluşturarak, birinci takım üyeleri kitabın şiirlerini,
ikinci takım üyeleri kitabın resimlerini, üçüncü takım üyeleri seslendirmelerini, dördüncü takım üyeleri
ise kitabın kapağını tasarlama görevini yaparak etkinliği tamamlarlar. İstersek bu takımlara kitap ayracı
yapan bir takım daha ekleyebiliriz. Takım sayısını, takımlardaki üye sayısını konuya göre ortaklar belirler.
Mentör öğretmenler seçilerek etkinlikler yürütülür.
Ƣ Etkinliklerin özgünlüğü ve sayısı: Projeyi kaliteli yapan en önemli unsur budur. Çok etkinlik yapmanız
projeyi karmaşık hâle getirecek, amacından saptıracaktır. Uygularken ortakları zorlamayacak, yeterli sa-
yıda etkinlik planlanmalıdır. Hep birbirinin benzeri etkinliklerle özgün ve yenilikçi projeler üretemeyiz. Aynı
etkinlikler yapıla yapıla bir süre sonra bu etkinlikler proje yapmanın bir gerekliliği sanılmıştır ( afiş, logo ça-
lışmaları gibi…) Oysaki eTwinning projelerinde yapmak zorunda olduğumuz bir etkinlik yoktur. Etkinlikler ül-
kelere, okullara, ortakların yorumuna göre değişir. Etkinliklerin sayısı değil özgünlüğü, projenin zenginliğidir.
Projeyi Yürütürken Dikkat Edilecek Diğer Hususlar
Projeyi yürütürken etkinlikleri tam zamanında yüklemeli, çalışmalarımızda öğrenci gizliliğine ve e-gü-
venlik kurallarına dikkat etmeliyiz. eTwinning etiği ve genel etik kurallarına hassasiyet göstermeli, etkinlikler
sonunda mutlaka etkinlikler değerlendirilmeli, görev dağılımı yapılmalı, size düşen görevleri takip etmeli, et-
kinlikleri ilgili sayfalara yükleme yaparken, her seferinde isim soyadı ve okulunuzu yazmalısınız. Ortaklarınıza
karşı paylaşımcı, öğrencilere karşı kapsayıcı olmalısınız.
93