Page 11 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 11
Matematik Verilerin Serüveni
Öğrencilerin antropometrik özelliklerin dikkate alındığı tasarımlarla ile ilgili araştırma
3
Problem bulgularından ve sahadan elde ettikleri verilerden yola çıkarak problem durumunu
ifade etmeleri istenir.
Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır: 40 dk
• Hikayeleştirme
• Anlamlandırma
4 • Fırsatları belirleme
Fikir Üretme Öğrencilerin problem durumuna yönelik farklı çözüm yolları üretmeleri sağlanır. Ör-
neğin; geliştirecekleri aracın özellikleri, hangi yönden farklılık ve yenilik getireceği
gibi. Bu aşamada çok sayıda çözüm yollarının üretilmesi önemlidir. Çözüm yollarının
her biri, güçlü ve zayıf yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi ve en uygun çözüm belir-
lenir.
Bu bölüm iki aşamadan oluşmaktadır:
• Prototip Üretme
5 • Geri Bildirim Alma
Prototip Oluşturma Öğrenciler antropometrik özelliklere yönelik tasarımları ile ilgili en uygun çözümü be- 40 dk
lirler ve kendi tasarımlarını ortaya koyan bir prototip geliştirirler. Tasarım odaklı dü-
şünme sürecinde prototip ortaya konan çözümü tanımlayan bir model, akış şeması,
eylem planı, algoritma, maket gibi ürünler içerebilir.
Bu aşamada oluşturulan prototipin ilgili kullanıcılar tarafından test edilmesi söz ko-
6
Test Etme nusudur. Öğrenciler antropometrik özelliklere göre geliştirdikleri tasarımı, hedef kul-
lanıcılar ile paylaşır ve test ederler.
Bu aşamada test sonuçlarına göre prototipin değerlendirmesi, revize edilmesi ve ye- 40 dk
niden tanımlanması yapılır. Öğrenciler antropometrik özelliklere göre hazırladıkları
7 tasarımlarının güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek prototiplerini ve çözüm yaklaşım-
Değerlendirme
larını revize ederler.
11