Page 11 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 11

Matematik                                                                     Verilerin  Serüveni




                                  Öğrencilerin antropometrik özelliklerin dikkate alındığı tasarımlarla ile ilgili araştırma
                       3
                    Problem       bulgularından ve sahadan elde ettikleri verilerden yola çıkarak problem durumunu
                                  ifade etmeleri istenir.



                                  Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:                            40 dk

                                        •   Hikayeleştirme
                                        •   Anlamlandırma

                       4                •   Fırsatları belirleme
                   Fikir Üretme   Öğrencilerin problem durumuna yönelik farklı çözüm yolları üretmeleri sağlanır. Ör-

                                  neğin; geliştirecekleri aracın özellikleri, hangi yönden farklılık ve yenilik getireceği
                                  gibi. Bu aşamada çok sayıda çözüm yollarının üretilmesi önemlidir. Çözüm yollarının
                                  her biri, güçlü ve zayıf yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi ve en uygun çözüm belir-
                                  lenir.




                                  Bu bölüm iki  aşamadan oluşmaktadır:

                                        •   Prototip Üretme
                       5                •   Geri Bildirim Alma
                 Prototip Oluşturma  Öğrenciler antropometrik özelliklere yönelik tasarımları ile ilgili en uygun çözümü be-  40 dk
                                  lirler ve kendi tasarımlarını ortaya koyan bir prototip geliştirirler. Tasarım odaklı dü-
                                  şünme sürecinde prototip ortaya konan çözümü tanımlayan bir model, akış şeması,
                                  eylem planı, algoritma, maket gibi ürünler içerebilir.




                                  Bu aşamada oluşturulan prototipin ilgili kullanıcılar tarafından test edilmesi söz ko-
                       6
                    Test Etme     nusudur. Öğrenciler antropometrik özelliklere göre geliştirdikleri tasarımı, hedef kul-
                                  lanıcılar ile paylaşır ve test ederler.



                                  Bu aşamada test sonuçlarına göre prototipin değerlendirmesi, revize edilmesi ve ye-  40 dk
                                  niden tanımlanması yapılır. Öğrenciler antropometrik özelliklere göre hazırladıkları
                       7          tasarımlarının güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek prototiplerini ve çözüm yaklaşım-
                  Değerlendirme
                                  larını revize ederler.














                                                                                                        11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16