Page 10 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 10

Matematik                                                                     Verilerin  Serüveni


             4.    Çevrim içi erişime açık veri analizi uygulamaları yardımıyla verilerinizi kaydediniz.

             5.     Elde ettiğiniz verilere uygun grafik oluşturunuz.
              ÖĞRETMENE NOT

              Öğrencilerin elde ettiği A, B ve C değerlerindeki verilere göre sütun, daire, nokta grafiği gibi uygun
              grafik türleri kullanmalarını sağlar.


         ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI  7.    Antropometrik açıdan belirlediğiniz değişkenlere göre elde ettiğiniz verilere uygun grafik oluştu-
             6.    Okulunuzdaki öğrencilerin yüz ölçümlerine uygun güneş gözlüğü biçimlerine ilişkin elde ettiğiniz
                dağılım ile ilgili ne söyleyebilirsiniz? Dağılımın hangi özelliklerini dikkate aldığınızı açıklayınız.


                runuz.
              ÖĞRETMENE NOT

              Öğrencilerin elde ettiği değişken ve verilere göre sütun, daire, nokta grafiği gibi uygun grafik türleri
              kullanmalarını sağlar.


             8.   Okulunuzdaki öğrencilerin yüz ölçümlerine uygun güneş gözlüğü biçimleri, antropometrik açıdan
                belirlediğiniz  değişkenlere  göre  farklılık  göstermekte  midir?  Dağılımın  hangi  özelliklerini  dikkate
                aldığınızı açıklayınız.



                     IV) PROJELENDIRME                                                  160 dakika
              Öğretmen projelendirme aşamasında önce öğrencilerin antropometrik özelliklere göre ortalama bir kıya-
              fet ya da uçak koltuğu gibi tasarımların nasıl yapıldığına yönelik araştırma yapmalarını ister. Sonrasında
              ise tasarım odaklı düşünme yaklaşımı çerçevesinde öğrencilerin antropometrik özelliklere göre tasar-
              lanmış okulda kullanılabilecek bir araç geliştirmelerine yönelik çalışma yapmalarını sağlar.  Bunun için
              okuldaki öğrencilerin bazı antropometrik özelliklerini belirlemeleri gerektiğini ifade eder. Bu çalışma için
              şu uygulama adımları takip edilir:


                          Mevcut bir soruna yönelik araştırma yapılan bölümdür.
                  1       Öğrencilerin  antropometrik  özelliklerin  dikkate  alındığı  tasarımlarla  ilgili
                Sorun     araştırma  yapmaları  sağlanır.  Araştırma  sonucunda  kendi  çalışmalarında
              Belirleme   hangi antropometrik özelliklere odaklanacakalarına karar verirler.



                          Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:                                 40 dk
                                •   Bir sorunu anlama
                                •   Araştırma

                  2             •   Ilham alma
               Empati     Öğrencilerin  odaklandıkları  antropometrik  özelliklerin  dikkate  alındığı
                          tasarımlarla  ilgili    düşünceleri/fikirleri/hayallerini  ve  bu  doğrultuda  neler
                          yapabileceklerini belirlemeleri istenir. Kendi tasarımlarının kullanıcılarını ve
                          ihtiyaçlarını tanımlamaları, bu doğrultuda sahadan bilgi ve veri toplamaları
                          sağlanır.





      10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15