Page 4 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 4
Matematik Verilerin Serüveni
Etkinlik Adı : Verilerin Serüveni Sınıf : 9-10
Ders : Matematik Konu : Veri Işleme
Süre : 10 ders saati (400 dakika)
Kazanımlar : 1. Gerçek hayat durumunu yansıtan veri gruplarını uygun grafik türleriyle temsil ederek
yorumlar.
a) İkiden fazla veri grubunun karşılaştırıldığı durumlara da yer verilir.
b) Serpme ve kutu grafiklerine yer verilmez.
c) Grafik türleri bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak çizilir.
Araç-Gereçler : Bilgisayar, internet
Uygulayıcı Için Ön : Öğretmen etkinliğe başlamadan önce Etkinlik Formu 1-2’nin ve Etkinlik Formu 2-Ek’in
Hazırlık öğrenci sayısı kadar çıktısını alır.
I) GIRIŞ 5 dakika
ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI Öğretmen Görsel 1’i öğrencilere gösterir ve “Sizce görselde kare ve çember kullanarak anlatılmak istenen
Görsel 1: Vitruvius Adamı
nedir?” sorusunu sorar ardından öğrencilerin yorumlarını alır.
II) SORU SORMA 10 dakika
Öğretmen öğrencilerin yorumlarını aldıktan sonra görselde insan bedeniyle ilgili bir oranlamanın söz ko-
nusu olduğunu ifade eder. Ardından antropometrinin insan bedeniyle ilgili ölçümleri sistemli bir biçimde
derleyen ve bu ölçümler arasındaki ilişkileri belirleyen bir disiplin olduğunu söyler ve şu soruları sorar:
1) Antropometriye neden ihtiyaç duyulmuş olabilir?
2) Antropometriden elde edilen veriler hangi alanlarda kullanılıyor olabilir?
3) Antropometri çalışmaları hayatımızı hangi yönlerden kolaylaştırabilir?
4