Page 4 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 4

Matematik                                                                     Verilerin  Serüveni


          Etkinlik Adı     :   Verilerin Serüveni          Sınıf  :   9-10

          Ders             :   Matematik                   Konu   :   Veri Işleme

          Süre             :   10 ders saati (400 dakika)
          Kazanımlar       :   1. Gerçek hayat durumunu yansıtan veri gruplarını uygun grafik türleriyle temsil ederek
                                 yorumlar.
                               a)  İkiden fazla veri grubunun karşılaştırıldığı durumlara da yer verilir.

                               b)  Serpme ve kutu grafiklerine yer verilmez.
                               c)  Grafik türleri bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak çizilir.


          Araç-Gereçler    :   Bilgisayar, internet

          Uygulayıcı Için Ön   :  Öğretmen etkinliğe başlamadan önce Etkinlik Formu 1-2’nin ve Etkinlik Formu 2-Ek’in
          Hazırlık             öğrenci sayısı kadar çıktısını alır.





                     I) GIRIŞ                                                               5 dakika














         ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECI  Öğretmen Görsel 1’i öğrencilere gösterir ve “Sizce görselde kare ve çember kullanarak anlatılmak istenen






                                                Görsel 1: Vitruvius Adamı



             nedir?” sorusunu sorar ardından öğrencilerin yorumlarını alır.

                     II) SORU SORMA                                                         10 dakika


              Öğretmen öğrencilerin yorumlarını aldıktan sonra görselde insan bedeniyle ilgili bir oranlamanın söz ko-
              nusu olduğunu ifade eder. Ardından antropometrinin insan bedeniyle ilgili ölçümleri sistemli bir biçimde
              derleyen ve bu ölçümler arasındaki ilişkileri belirleyen bir disiplin olduğunu söyler ve şu soruları sorar:

              1)   Antropometriye neden ihtiyaç duyulmuş olabilir?
              2)  Antropometriden elde edilen veriler hangi alanlarda kullanılıyor olabilir?
              3)  Antropometri çalışmaları hayatımızı hangi yönlerden kolaylaştırabilir?




       4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9