Page 53 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 53

Uygun Hedef Örnekleri


                            •  2022  itibarıyla,  11‐12.  sınıflarda  standartları  karşılamayan/aşmayan  öğrencilerin

                            %15'i (2019'da %4, 2020'de ek %5 ve 2021'de ek %6) üniversite sınavında başarılı

                            olacaktır.


                            • Bu yıl, öğrencilerimizin en az yüzde 90'ı, mayıs ayında yapılacak ortak sınavda 50
                            puanın üstünde not alacaktır.


                            • Sene başında tanı amaçlı uygulanan yazma sınavında yeterli ve yüksek puan alan 9.

                            sınıf  öğrencilerinin  yüzdesi,  30  veya  31  ekimde  uygulanacak  yazma  sınavında,  30

                            Ekime kadar %13’ten %58’e yükselecektir.


                            • 2021‐2022 eğitim‐öğretim yılının ikinci dönemi sonunda, yıl başında tanı amacıyla
                            uygulanan İngilizce yazma değerlendirmesinden 60 ve üzeri puan alan İngilizce 9. sınıf

                            öğrencilerinin oranı %46'dan %66'ya yükselecektir.


                            • 9. sınıf matematik öğrencilerinin % ....'si dokuz haftanın sonunda puanlarını % ....

                            oranında artıracaktır.

                            • 9. sınıf İngilizce öğrencilerinin % ....’si, ilk dokuz hafta boyunca …. (değerlendirme)

                            ile ölçülen ortalama yazma puanlarını bir puan artıracaktır.


           Uygun Olmayan Hedef Örnekleri


                            •  Öğrenciler  okuduğunu  anlama  becerilerini  geliştireceklerdir.  (Oldukça  genel  bir

                            ifadedir.)

                            •  9.  sınıf  öğrencileri  fizik  dersinde  başarılı  olacaklardır.  (Bir  ölçüm  veya  zaman

                            çerçevesi tanımlamamaktadır.)


                            • Öğrenciler matematik sınavlarında daha başarılı olacaklar. (Bir ölçüm veya zaman

                            çerçevesi tanımlamamaktadır.)

                            • Öğrencilerin açıklayıcı yazma yetenekleri artacak. (Bir ölçüm veya zaman çerçevesi

                            tanımlamamaktadır. Eğilim ölçülebilir değildir.)


                            • Türk dili ve edebiyatı dersinde öğrenciler ödevlerinin %80'ini tamamlayacaklar. (Bir

                            ölçüm veya zaman çerçevesi tanımlamamaktadır.)





                                                           51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58