Page 77 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 77
Biçimlendirici ve Özetleyici Değerlendirme Analizi Şablonu
Öğretmen: ………………………………………………….. Tarih: ………………………………………………………………..
Dersin adı: ………………………………………………….. Şube: …………………………………………………………
Zümre Hedefi
Ölçülmesi Hedeflenen (Öncelikli) Kazanım(Lar)
Ortak Değerlendirme Analizi
Hedefe ulaşmak için zümre tarafından belirlenen yeterlilik standardını karşılayan öğrenci sayısı ve …………….. (%...)
yüzdesi
Hedefe ulaşmak için zümre tarafından belirlenen yeterlilik standardını karşılamayan öğrenci sayısı …….. (%...)
ve yüzdesi
Sınıf ortalaması: ………
Standart sapma ………..
Test maddesi analizi (Öğrencilerin yarısından fazlasının yanlış cevapladığı soruyu/soruları belirtin.) ……
Müdahaleler
Öğrenciler öğrenmediğinde ne yapacağız? Öğrenciler öğrendiklerinde ne yapacağız?
Hangi yeniden öğretim stratejileri kullanılacak? (Tekrar
Hangi zenginleştirme ve derinleştirme stratejileri kullanılacak?
anlatma, küçük grup çalışması vb.)
Müdahalenin başarılı olduğunu nasıl anlayacağız?
Ortak biçimlendirici
değerlendirme
Müdahalenin sonunda % ……………..
belirlenen yeterlilik standardını
karşılayan öğrenci yüzdesi
Not: Bu şablon, notla değerlendirilen yazılı sınavlar için de kullanılabilir. Standart kullanılan ölçme aracının türü ve kullanım
amacına göre zümre tarafından belirlenmelidir. Bu şablon, yazılı sınavların analizinde kullanılacak ise standart ders geçme
notu olan 50 olarak alınabilir. Ancak standardın belirlenmesinde öğrenci düzeyi mutlaka dikkate alınmalıdır.
70