Page 75 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 75

Seviye 4 için tanımlama   Ölçülmesi hedeflenen tüm kazanımlar  değerlendirme görevinde temsil edilmektedir.   Ölçme aracı düzenli ve okunaklıdır. Özenli bir  şekilde hazırlanmıştır. Öğretmenin geri bildirimi  için yeterli alan ayrılmıştır.  Verilen süre görevin tamamlanması ve gözden  geçirilmesi için yeterlidir.   Yönergeler açık, net ve anlaşılırdır.    Puanlama anahtarı değerlendirme görevi için  uygundur. Öğrenci öğrenmesine ilişkin yeterli











                            Gösterge   gerekliliklerini   tam anlamıyla   karşılıyor.   4   4   4   4   4   4   4   4







                            Gösterge   gerekliliklerini   büyük ölçüde   karşılıyor.   3   3   3   3   3   3   3   3

                       Seviyeler


                            Göstergelerin   gereklilikleri   oldukça sınırlı.   2   2   2   2   2   2   2   2




                                                                                                              68
                            Göstergelerin   gereklilikleri   mevcut değil.   1   1   1   1   1   1   1   1








              Ölçme Aracı Değerlendirme Formu Örneği












                       Seviye 1 için tanımlama   Kazanımların içerdiği bilgi ve becerilerin sorularla temsili  oldukça belirsizdir ya da bunları ölçen soru  bulunmamaktadır. Sorular bir kazanıma çok fazla   odaklanmıştır.  Ölçme aracı özensiz ve düzensiz şekilde hazırlanmıştır.  Okunması zordur ve öğretmenin geri bildirimi için alan   ayrılmamıştır.  Verilen süre görevin tamamlanması için oldukça   yetersizdir.   Yönergeler açık, net ve anlaşılır değildir.   Puanlama anah













                       Göstergeler     Kazanımların   vurgulanması   Görsel sunum   Zaman tahsisi   Yönergelerin   netliği   Açık ve uygun   puanlama   anahtarı   Farklı görev   biçimleri   Soru cümlesi   (kesinlik)   Prosedürel akıcılık   ve anlayış   gösterme
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80