Page 75 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 75
Seviye 4 için tanımlama Ölçülmesi hedeflenen tüm kazanımlar değerlendirme görevinde temsil edilmektedir. Ölçme aracı düzenli ve okunaklıdır. Özenli bir şekilde hazırlanmıştır. Öğretmenin geri bildirimi için yeterli alan ayrılmıştır. Verilen süre görevin tamamlanması ve gözden geçirilmesi için yeterlidir. Yönergeler açık, net ve anlaşılırdır. Puanlama anahtarı değerlendirme görevi için uygundur. Öğrenci öğrenmesine ilişkin yeterli
Gösterge gerekliliklerini tam anlamıyla karşılıyor. 4 4 4 4 4 4 4 4
Gösterge gerekliliklerini büyük ölçüde karşılıyor. 3 3 3 3 3 3 3 3
Seviyeler
Göstergelerin gereklilikleri oldukça sınırlı. 2 2 2 2 2 2 2 2
68
Göstergelerin gereklilikleri mevcut değil. 1 1 1 1 1 1 1 1
Ölçme Aracı Değerlendirme Formu Örneği
Seviye 1 için tanımlama Kazanımların içerdiği bilgi ve becerilerin sorularla temsili oldukça belirsizdir ya da bunları ölçen soru bulunmamaktadır. Sorular bir kazanıma çok fazla odaklanmıştır. Ölçme aracı özensiz ve düzensiz şekilde hazırlanmıştır. Okunması zordur ve öğretmenin geri bildirimi için alan ayrılmamıştır. Verilen süre görevin tamamlanması için oldukça yetersizdir. Yönergeler açık, net ve anlaşılır değildir. Puanlama anah
Göstergeler Kazanımların vurgulanması Görsel sunum Zaman tahsisi Yönergelerin netliği Açık ve uygun puanlama anahtarı Farklı görev biçimleri Soru cümlesi (kesinlik) Prosedürel akıcılık ve anlayış gösterme