Page 199 - 3 ADIM Deneme Sınavı AYT-EA
P. 199

AYT • TDE-SB1                                                         2. ADIM • 5. DENEME

            17.  Hiç unutmam. Güzel bir bahar günü. Ömer Seyfettin,   19.  Servetifünun  Dönemi’nde  öne  çıkan  türlerden  biri
                ---- ve ben Gülhane Parkı’na gitmiştik. Sakin bir sa-  de  romandır.  Tanzimat’ta  ilk  örnekleri  verilmeye
                atti. Ulu ağaçların altında bir bahçe kanepesine otur-  başlanan  romanın  bu  dönemde  Batılı  tekniğe  uy-
                muş,  edebiyattan  söz  açmıştık.  Birdenbire  Ömer,   gun  örnekleri  başarıyla  sergilenir.  Halit  Ziya’nın  bu
                ağaçlarda bir sır arıyormuş gibi başını kaldırıp uzun   başarıda büyük bir payı vardır. Servetifünun nesrinin
                uzun dallara, yapraklara baktı; sonra bize dönerek:  üzerinde  geliştiği  esasları  belirler  ve  bunların  nasıl
                                                              uygulanacağını eserleriyle gösterir. Halit Ziya’yı baş-
                ─  Cancağızlarım,  dedi.  Tasvirler  yapın,  tasvirler.   ta Mehmet Rauf olmak üzere Hüseyin Cahit Yalçın,
                Şöyle güzel güzel, açık açık. Biz de hikâyelerimize   Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Saffet Nezihi gibi isimlerin
                şiirlerden örnek alalım.                      eserleri destekler.

                Sanatçının hececi arkadaşlarını anlattığı bu par-     Aşağıdaki  romanlardan  hangisi  bu  parçada  adı
                çadaki boşluğa aşağıdaki sanatçılardan hangisi   geçen yazarlardan birine ait değildir?
                getirilemez?
                                                              A)  Kırık Hayatlar
                A)  Halit Fahri Ozansoy
                                                              B)  Gönül Hanım
                B)  Enis Behiç Koryürek
                                                              C)  Nadide
                C)  Yusuf Ziya Ortaç
                                                              D)  Genç Kız Kalbi
                D)  Orhan Seyfi Orhon
                                                              E)  Dudaktan Kalbe
                E)  Ziya Osman Saba




















            18.  Türk  şiiri  nazım  şekilleri  bakımından  modernle-
                şir.  Türkçeyi  başarılı  bir  biçimde  aruza  uygularlar.
                “Kafiye  göz  için  değil  kulak  içindir.”  ilkesini  benim-
                ser, kafiyeyi ahenk unsuru olarak ele alırlar. Şairler,
                mısra bağımsızlığı anlayışına ve ifadenin bir beyitte

                bitmesi geleneğine karşı koyarlar. Bu sebeple bütün
                güzelliğine önem verirler.

                Bu parçada hakkında bilgi verilen edebî anlayışın   20.   Aşağıdakilerden hangisi Füruzan’ın öykü türün-
                dışında kalan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?  deki eserlerinden biri değildir?
                                                              A)  Gül Mevsimidir
                A)  Ali Ekrem
                                                              B)  Sevda Dolu Bir Yaz
                B)  Ahmet Rasim
                                                              C)  Parasız Yatılı
                C)  Hüseyin Cahit
                D)  Ahmet Hikmet                              D)  Benim Sinemalarım
                                                              E)  Kırk Yedi'liler
                E)  Ahmet Reşit


                                                       197                           Diğer sayfaya geçiniz.
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204