Page 200 - 3 ADIM Deneme Sınavı AYT-EA
P. 200
AYT • TDE-SB1 2. ADIM • 5. DENEME
21. Faruk Nafiz Çamlıbel’in oyunlarında dönemin sos- 23. Oğuz Atay, hesaplaşma kavramını en başta roman
yal, kültürel ve düşünce hayatını; Cihan Harbi’nin kahramanlarının kişiliğinde işlemiştir. …. romanının
yıkıntılarını ve Millî Mücadele’yi takip etme imkânını Selim’i, Turgut’u; …. romanının Hikmet'i ve diğer
buluruz. Anadolu’nun problemlerinin şuurlu olarak kahramanları kendisiyle hesaplaşan, bu süreçte ken-
ele alındığı ---- isimli oyunda Cihan Harbi sonrası ve disiyle konuşan, tartışan karakterlerdir. Atay’ın diğer
sosyal yaralar gözler önüne serilir. ---- ve ---- isimli eserleri gibi günlüğü de baştan sona kendisiyle, top-
oyunlarda ise Millî Mücadele ele alınır. lumuyla, tarihiyle hesaplaşan bir insanın ruh dünya-
sını ele verir. İnsan aslında kendisiyle farkında ola-
Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden
rak veya olmayarak sürekli hesaplaşmakta, hesabını
hangileri sırasıyla getirilmelidir?
veremediği yerlerde oyuna sığınmaktadır. Elbette
A) Canavar - Kahraman - Akın kendisine, toplumuna, tarihine, topyekûn hayata he-
sap verme sorumluluğu olan aydının hesaplaşması
B) Canavar - Kahraman - Ateş
bambaşka bir önem arz etmektedir.
C) Kahraman - Akın - Ateş
Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden
D) Yayla Kartalı - Kahraman - Ateş
hangileri getirilmelidir?
E) Akın - Canavar - Yayla Kartalı
A) Tutunamayanlar - Tehlikeli Oyunlar
B) Tutunamayanlar - Bir Bilim Adamının Romanı
C) Tehlikeli Oyunlar - Eylembilim
D) Tehlikeli Oyunlar - Bir Bilim Adamının Romanı
E) Tutunamayanlar - Eylembilim
22. Orta oyunuyla ilgili aşağıdaki açıklamalardan
hangisi parantez içinde verilen terimle uyuşma-
maktadır?
A) Oyuncuların oyun alanı (Palanga)
B) Ev olarak kullanılan paravan (Yeni dünya)
C) İş yeri olarak kullanılan iskemle (Dükkân)
D) Eğitim görmüş, aydın kesimi temsil eden tip (Ka-
vuklu)
E) Asıl olayın konu edildiği bölüm (Fasıl)
198 Diğer sayfaya geçiniz.