Page 38 - 3 ADIM Deneme Sınavı AYT-EA
P. 38
AYT • TDE-SB1 1. ADIM • 2. DENEME
19. Soyut şiiri uç noktalara taşıyan şair, dili oldukça zor- 21. Millî Edebiyat Dönemi romanı, o güne kadar fer-
lamıştır. İkinci Yeniciler içerisinde yer alan sanatçı dî konulara eğilen ve ferdî meselelerin dışına çık-
ilk zamanlarda toplumcu gerçekçi çizgiye daha ya- mayan ---- romanından farklı bir görüntü arz eder.
kın durmuştur. İstanbul, Günaydın Yeryüzü, Türkiye Millî Edebiyat Dönemi romanı bir cephesiyle aydın
Şarkısı ve Köroğlu onun toplumcu gerçekçi şiirlerin- ile halk yüzleşmesini açığa çıkarır. Dönemin önem-
den oluşur. 1955’ten itibaren şiir anlayışındaki değişi- li romancılarından Yakup Kadri’nin ---- romanında
me bağlı olarak toplumcu gerçekçi çizgiden uzaklaşır.
bu yüzleşme dikkat çeker. Romanın başkahramanı
Galile Denizi onun toplumcu gerçekçilikten kopuşu-
Ahmet Celal savaşta bir kolunu kaybetmiş bir zabittir.
nun ifadesidir.
Bu kaybından dolayı hayata küser ve Anadolu’nun
ücra bir köyüne sığınır. Kurtuluş Savaşı tüm şidde-
Bu parçada sözü edilen sanatçı kimdir?
tiyle devam ederken Kuvayımilliye birlikleri oluştu-
A) Ece Ayhan rulurken Ahmet Celal de köyü gözlemleme ve Millî
B) İlhan Berk Mücadele’yi köylünün gözünden okuma fırsatı bulur.
C) Cemal Süreya Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden
D) Turgut Uyar hangisi sırasıyla getirilmelidir?
E) Edip Cansever A) Millî Edebiyat - Ankara
B) Servetifünun - Yaban
C) Tanzimat - Kalpaklılar
D) Servetifünun - Küçük Ağa
E) Tanzimat - Ateşten Gömlek
20. İslami söylemin temsilcisi olan şair, 1980 sonrası
Türk şiirinin önemli isimlerindendir. Onun şiirleri, im-
gelerle örülmüştür. Şiirlerinde hem divan edebiyatının
hem de halk edebiyatının etkileri görülür. Yalnızlık,
22.
hasret, aşk, ölüm ve sonsuzluk temalarını hüzünlü Yazar Eser Eser Kişisi
bir üslupla işlemiştir. Yağmur şiiri ile Türkiye Diyanet I Esrâr-ı Cinâyât Kalpazan Mustafa
Vakfı Na’t-ı Şerif Büyük Ödülünü alan şair; Çiçekler Nâbizâde Nâzım II Huri
Üşümesin, Yankı ve Hüzün, Aşkım İsyanımdır eser- Nâmık Kemal İntibah III
lerinin de sahibidir. Bu tabloda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden
hangisi getirilmelidir?
Bu parçada sözü edilen şair aşağıdakilerden han-
gisidir? I II III
A) Abdurrahim Karakoç A) Ahmet Mithat Efendi Karabibik Ali Bey
B) İsmet Özel B) Recâizâde Mahmut Ekrem Zehra Celâl
C) Sedat Umran C) Recâizâde Mahmut Ekrem Karabibik Ali Bey
D) Nurullah Genç D) Ahmet Mithat Efendi Zehra Celâl
E) Hüseyin Atlansoy E) Yusuf Kâmil Paşa Karabibik Suphi
36 Diğer sayfaya geçiniz.