Page 104 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 104

AYT • SB2                                                             1. ADIM • 4. DENEME

            14.  Rüzgâr  gücünün  kullanımı  çok  eskiye  dayanmak-  16.  Türkiye’de  bölgelerarası  ekonomik  ve  sosyal  fark-
                tadır.  Rüzgâr  gücü  ilk  çağlarda  yel  değirmenlerinin   lılıkları gidermek için bölgesel kalkınma çalışmaları
                Sanayi Devrimi’ne kadar da yelkenli gemilerin hare-  başlatılmış ve önemli sonuçlar elde edilmiştir.
                ket  ettirilmesinde  yaygın  olarak  kullanılmıştır.  Son
                                                              Bu projelerle,
                yıllarda ise rüzgâr, gelişen teknoloji ve artan enerji
                ihtiyacına  bağlı  olarak  oldukça  önem  kazanan  bir      I. bölgedeki kent nüfusunu artırmak,
                enerji kaynağı hâline gelmiştir.
                                                              II. bölge dışına olan göçleri azaltmak,
                   Bu enerji kaynağının tercih edilmesinde;     III. bölgenin sosyokültürel gelişimini sağlamak
                I. yenilenebilir enerji kaynağı olması,       hedeflerinden  hangilerini  gerçekleştirmek  için
                II. çevre kirliliğine fazla neden olmaması,   çalışmalar yapılmaktadır?
               III. santraller için geniş alanların gerekli olması,  A) Yalnız I   B) Yalnız II   C) Yalnız III
               IV. rüzgâr türbini üretiminin ileri teknoloji gerektirmesi        D) I ve III   E) II ve III

                   özelliklerinden hangileri etkili olmuştur?
                A) I ve II     B) I ve III     C) II ve III
                                                          17.  İsviçre’de  Alp  Dağları’nın  güneye  bakan  yamaçla-
                       D) II ve IV   E) III ve IV             rında  tüylü  meşe,  salep,  menekşe;  kuzeye  bakan
                                                              yamaçlarında ise kayın, sarıçam gibi bitkilere daha
                                                              fazla rastlanmaktadır.

                                                              Bu durumun temel nedeni aşağıdakilerden han-
                                                              gisidir?
            15.  Coğrafya  dersinde  çevre  sorunları  konusunda  su-
                num  yapan  öğrenciler  çevre  kirliliğine  neden  olan   A) Yükselti         B) Bakı   C) Engebe
                aşağıdaki etmenleri arkadaşlarıyla paylaşmışlardır.
                                                                     D) Nemlilik   E) Rüzgârlar
                •  Termik santrallerde enerji üretilmesinde kullanı-
                  lan fosil yakıtlar

                •  İnsan faaliyetlerine bağlı olarak meydana gelen   18.  Türkiye’nin yüksek dağlarla çevrili bir ülke oluşu ve
                  orman yangınları                            kar örtüsünün yılın büyük bölümünde mevcut olması
                                                              kış turizmini geliştirmiştir. Son yıllarda yüksek stan-
                •  Fabrikaların bacalarından çıkan kimyasal gazlar
                                                              dartlara sahip kayak ve konaklama tesislerinin sayıca
                  ve tozlar
                                                              artışı, kayak tutkunlarını bu bölgelere çekmektedir.
                •  Binaların ısıtılmasında ve motorlu taşıtlarda kul-
                  lanılan yakıtlar

                •  Eğlence amaçlı patlatılan havai fişekler
                Öğrencilerin paylaştığı bu etmenler hangi türden
                bir çevre kirliliğine daha fazla neden olmaktadır?

                A)  Toprak kirliliği
                B)  Su kirliliği
                C)  Hava kirliliği                            Haritada numaralandırılan alanların hangilerinde
                                                              bu turizm türünün geliştiği söylenebilir?
                D)  Radyoaktif kirlilik
                E)  Besin kirliliği                           A) I ve II     B) I ve III     C) II ve III
                                                                     D) II ve IV   E) III ve IV


                                                       102                           Diğer sayfaya geçiniz.
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109