Page 321 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SÖZ
P. 321

AYT • SB2                                                             3. ADIM • 2. DENEME

            26.  Sınava hazırlanan bir birey, gireceği sınavla ilgili bil-  28.  Deneysel  yöntem  araştırmacı  tarafından  kontrol
                gilerinin eksik olduğunu hissediyorsa bu durum onda   altına  alınmış  değişkenlerle  uygulanır.  Bağımsız
                gerilime sebep olabilir. Bu gerilimden kurtulmak için   değişken  araştırmadaki  neden  ya  da  etki;  bağımlı
                birey hem içten hem de dıştan gelen etkilerle hede-  değişken araştırmadaki sonuç ya da etkilenen değiş-
                fine uygun olarak davranışa geçme eğiliminde bulu-
                                                              kendir. Atletizmdeki başarılı sporcularla ilgili çalışma
                nabilir.  Bu  bağlamda  harekete  geçen  birey  istediği
                                                              yapan  bir  araştırmacı,  spora  başlama  yaşının  atle-
                başarıya ulaşma yolunda önemli bir yol katetmiş ola-
                                                              tizm müsabakalarındaki başarıya etkisini araştırmak-
                caktır.  Çünkü  düşüncesini  davranışa  dönüştürecek
                                                              tadır.
                ve hedefini belirleyerek yürümek istediği yolda daha
                istekli, azimli bir biçimde ve zorluklar karşısında yıl-
                                                              Bu  araştırmadaki  bağımsız  değişken  aşağıdaki-
                madan öğrenme yolculuğunu devam ettirebilecektir.
                                                              lerden hangisidir?
                Bu  parçada  vurgulanmak  istenen  aşağıdakiler-  A)  Antrenman sayısı
                den hangisidir?
                                                              B)  Antrenman süresi
                A)  Güdülenmiş davranışın niteliği
                                                              C)  Spora başlama yaşı
                B)  Sosyal biliş türlerinin davranışa etkisi
                                                              D)  Sporcunun fiziksel özellikleri
                C)  Öğrenme stratejilerinin göreceliliği
                                                              E)  Sporcu başarısı
                D)  Doğru karar vermede irdelemenin önemi

                E)  Belleğin öğrenme üzerindeki etkisi












                                                          29.  Tarihsel süreçte hemen her toplumda insanların bir-
            27.  Gardner tüm insanların tek bir tür zekâya sahip ol-
                                                              birinden saygınlık, ekonomik durum, eğitim, cinsiyet,
                madığını savunur. Ona göre farklı zekâ türleri vardır
                                                              etnik  köken  vb.  nedenlere  dayalı  olarak  ayrıştıkları
                ve bu türler arasında hiyerarşik bir sıralama yoktur.
                                                              görülmüştür. Bazı toplumlarda bireyler arası bu ast-
                Biri diğerine göre daha öncelikli veya saygın değildir.
                                                              üst farklılaşması doğuştan verilmiş değişime kapalı
                Benzer şekilde bir zekâ türünün geliştiği bireylerde
                                                              bir biçimde yapılanır. Bazı toplumlarda bireyler içine
                diğer zekâ türlerinin geri kalması da gerekmez. Zekâ
                                                              doğdukları aileden çok kendi çaba, yetenek, beceri
                türlerindeki  bireylere  özgü  farklılaşmada  beyindeki
                                                              ve girişimleri ile bulundukları konumları aşıp üst sını-
                sinaptik bağlantılar ve toplumsal ögeler gibi farklı un-
                                                              fa çıkmış ya da alt sınıfa inmiştir.
                surların etkisi olabilir.
                                                              Bu parçadan tabakalaşma ile ilgili olarak aşağı-
                Bu parçadan Gardner’ın zekâ kuramı ile ilgili aşa-  dakilerden hangisine ulaşılamaz?
                ğıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
                                                              A)  Hiyerarşik bir sınıflaşmaya neden olduğu
                A)  Zekânın birden çok bileşenden oluştuğuna
                                                              B)  Bireye avantaj ya da dezavantaj sağladığı
                B)  Biyolojik ve kültürel unsurların zekâyı etkilediğine
                C)  Her zekâ alanının kendi içinde bağımsız olduğuna   C)  Bireylerin yaşam standardını biçimlendirdiği
                D)  Zekâda bireysel farklılıkların bulunduğuna  D)  Tabakalara olan aidiyetin farklı şartları olabileceği
                E)  Her  bireyde  bu  zekâ  türlerinden  birinin  baskın   E)  Toplumda ortak bir yaşam biçimini amaçladığı
                  olduğuna



                                                       319                           Diğer sayfaya geçiniz.
   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326