Page 321 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 321
AYT • SB2 3. ADIM • 2. DENEME
26. Sınava hazırlanan bir birey, gireceği sınavla ilgili bil- 28. Deneysel yöntem araştırmacı tarafından kontrol
gilerinin eksik olduğunu hissediyorsa bu durum onda altına alınmış değişkenlerle uygulanır. Bağımsız
gerilime sebep olabilir. Bu gerilimden kurtulmak için değişken araştırmadaki neden ya da etki; bağımlı
birey hem içten hem de dıştan gelen etkilerle hede- değişken araştırmadaki sonuç ya da etkilenen değiş-
fine uygun olarak davranışa geçme eğiliminde bulu-
kendir. Atletizmdeki başarılı sporcularla ilgili çalışma
nabilir. Bu bağlamda harekete geçen birey istediği
yapan bir araştırmacı, spora başlama yaşının atle-
başarıya ulaşma yolunda önemli bir yol katetmiş ola-
tizm müsabakalarındaki başarıya etkisini araştırmak-
caktır. Çünkü düşüncesini davranışa dönüştürecek
tadır.
ve hedefini belirleyerek yürümek istediği yolda daha
istekli, azimli bir biçimde ve zorluklar karşısında yıl-
Bu araştırmadaki bağımsız değişken aşağıdaki-
madan öğrenme yolculuğunu devam ettirebilecektir.
lerden hangisidir?
Bu parçada vurgulanmak istenen aşağıdakiler- A) Antrenman sayısı
den hangisidir?
B) Antrenman süresi
A) Güdülenmiş davranışın niteliği
C) Spora başlama yaşı
B) Sosyal biliş türlerinin davranışa etkisi
D) Sporcunun fiziksel özellikleri
C) Öğrenme stratejilerinin göreceliliği
E) Sporcu başarısı
D) Doğru karar vermede irdelemenin önemi
E) Belleğin öğrenme üzerindeki etkisi
29. Tarihsel süreçte hemen her toplumda insanların bir-
27. H. Gardner tüm insanların tek bir tür zekâya sahip ol-
birinden saygınlık, ekonomik durum, eğitim, cinsiyet,
madığını savunur. Ona göre farklı zekâ türleri vardır
etnik köken vb. nedenlere dayalı olarak ayrıştıkları
ve bu türler arasında hiyerarşik bir sıralama yoktur.
görülmüştür. Bazı toplumlarda bireyler arası bu ast-
Biri diğerine göre daha öncelikli veya saygın değildir.
üst farklılaşması doğuştan verilmiş değişime kapalı
Benzer şekilde bir zekâ türünün geliştiği bireylerde
bir biçimde yapılanır. Bazı toplumlarda bireyler içine
diğer zekâ türlerinin geri kalması da gerekmez. Zekâ
doğdukları aileden çok kendi çaba, yetenek, beceri
türlerindeki bireylere özgü farklılaşmada beyindeki
ve girişimleri ile bulundukları konumları aşıp üst sını-
sinaptik bağlantılar ve toplumsal ögeler gibi farklı un-
fa çıkmış ya da alt sınıfa inmiştir.
surların etkisi olabilir.
Bu parçadan tabakalaşma ile ilgili olarak aşağı-
Bu parçadan H. Gardner’ın zekâ kuramı ile ilgili dakilerden hangisine ulaşılamaz?
aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
A) Hiyerarşik bir sınıflaşmaya neden olduğu
A) Zekânın birden çok bileşenden oluştuğuna
B) Bireye avantaj ya da dezavantaj sağladığı
B) Biyolojik ve kültürel unsurların zekâyı etkilediğine
C) Her zekâ alanının kendi içinde bağımsız olduğuna C) Bireylerin yaşam standardını biçimlendirdiği
D) Zekâda bireysel farklılıkların bulunduğuna D) Tabakalara olan aidiyetin farklı şartları olabileceği
E) Her bireyde bu zekâ türlerinden birinin baskın E) Toplumda ortak bir yaşam biçimini amaçladığı
olduğuna
319 Diğer sayfaya geçiniz.