Page 144 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 144

TYT • TÜR                                                             2. ADIM • 4. DENEME

            21.   (I) Dokuma tekniğinin ilk ne zaman ve nerede kulla-  23.   Günümüzde öğrenci başarısı ve öğrenilen bilgilerin
                nılmaya başladığı bilinmese de bilinen tek şey Orta   kalıcılığı eğitimin amacı olmaktan çok çağın bir ge-
                Asya’dan yayılmaya başladığıdır. (II) Bu bölgelerde   rekliliği  olarak  karşımıza  çıkmaktadır.  Bu  gereklilik
                yaşayan yerliler büyük bir nüfus patlaması sonucu   eğitim ve öğretime yönelik geleneksel bakış açısını
                Batı Asya’ya göç etmek zorunda kaldılar. (III) Göç   değiştirmekte, yeni model ve anlayışlar için fırsatlar
                sırasında  çok  ağır  hava  koşulları  sebebiyle  keçi   vermektedir.  İnsanın  bilgiye  ulaşabilmesi  ve  bilgiyi
                yününden  kilimler  dokudular  ve  ısınmayı  sağladı-  kullanabilmesi için öğrenmenin kalıcı olması gerek-
                lar. (IV) Kilim, MÖ 2300’lü yıllarda “Kraliçe Örtüsü”   mektedir.  Öğrencilerin  daha  etkili  ve  verimli  öğren-
                adıyla da bilinir. (V) Kilim, ısıtmanın dışında kültürel   melerini gerçekleştirme yollarından biri, derste gün-
                açıdan bakıldığında geçmiş ile günümüzü bağlayan   lük yazmalarını sağlamaktır. Ders günlüğü yazmanın
                köprü niteliğinde bir sanat eseridir.         akademik başarının artması sürecini destekleyici bir
                                                              rol  üstleneceği söylenebilir. Çünkü günlük yazmak,
                Bu  parçada  numaralanmış  cümlelerden  hangisi
                                                              öğrencinin kendini izlemesi ve kendisi ile ilgili farkın-
                düşüncenin akışını bozmaktadır?
                                                              dalığı arttırması için fırsatlar verir. Ders günlükleri öğ-
                                                              rencilere öğrendiği konuları kendi ifadeleriyle yazma,
                A) I             B) II            C ) III            D) IV           E) V
                                                              tekrar  etme,  çalışma  olanağı  sağlamanın  yanında
                                                              sorularını  ve  düşüncelerini  yazılı  olarak  ifade  etme
                                                              imkânı  da  vermektedir.  Ders  günlükleri,  öğrencinin
                                                              öğrenme  sürecinde  yaptığı  araştırma,  sorgulama,
                                                              deneme, gözlem, öneri vb. çalışmalarını, duygu ve
            22.  İlaçların etkisinin cinsiyet temelli olarak ele alındığı
                                                              düşüncelerini ifade ettiği yazılı belgeler olarak kabul
                bir araştırma, bazı ilaçlara kadın ve erkeklerin yüzde
                                                              edilmektedir.  Öğrenme  yaşantılarını  yansıtan  ders
                altmışa varan oranlarda farklı tepkiler gösterdiğini or-
                                                              günlükleri öğrenciye öğrenme sürecinde aktif bir bi-
                taya koymuştur. Bu araştırma kapsamında incelenen
                                                              çimde yer alma olanağı sunar.
                ilaçlardan birinin tansiyon düşürücü özelliği de var.
                Kimi doktorların 40 yaşından itibaren her gün alın-
                                                              Bu parçadan aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
                masını tavsiye ettiği bu ilacın; erkekleri sadece yük-
                sek tansiyona, kadınları ise beyin kanamasına karşı   A)  Ders günlükleri, öğrencilerin kendi öğrenmelerini
                koruduğu belirlenmiştir. Bu farklılıkta öncelikle kadın   izlemesi ve düşüncelerini yansıtması noktasında
                ve erkek arasındaki boy ve kilo farkı öne çıkmıştır.   etkili bir uygulamadır.
                Ayrıca kadınlardaki yağ dokularının fazlalığına bağlı   B)  Günlük  yazan  öğrenci,  gerektiğinde  geri  dönüp
                olarak ilaçların vücutlarında daha yavaş emilmesi ve   yazdıklarını inceleyerek kendini gözlemleme fır-
                böbreklerinden  daha  yavaş  atılması  gibi  faktörlerin   satını bulur.
                de bunda rol oynadığı düşünülmektedir.
                                                              C)  Bilgilerin  kalıcılığını  sağlamak  için  uygulanan
                Bu  parçadan  hareketle  aşağıdakilerden  hangisi   ders  günlükleri  akademik  başarıya  yardımcı  bir
                söylenebilir?                                   yöntemdir.
                A)  İlaçların cinsiyete göre farklı etkiler oluşturması   D)  Günümüzde  öğrenci  başarısının  gelişimi  için
                  sıklıkla rastlanan bir durumdur.              farklı yöntemler kullanılması bir ihtiyaçtır.
                B)  Tansiyon ilaçları, kadınlarda beyin kanaması ris-  E)  Ders  günlükleri,  öğrencinin  öğrendiği  konuları
                  kini azaltmaktadır.                           tekrarlama olanağı sağladığından öğrenmede en
                                                                etkili yöntemdir.
                C)  Vücuda alınan ilaçların büyük kısmı, sindirim sis-
                  temi yoluyla vücuttan atılır.
                D)  İlaçlar, yağ dokuları üzerinden vücudun tüm böl-
                  gelerine yayılmaktadır.
                E)  Kadın ve erkeklerin ilaçlara verdiği tepkiler fizyo-
                  lojileriyle ilintilidir.


                                                       142                           Diğer sayfaya geçiniz.
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149