Page 144 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 144
TYT • TÜR 2. ADIM • 4. DENEME
21. (I) Dokuma tekniğinin ilk ne zaman ve nerede kulla- 23. Günümüzde öğrenci başarısı ve öğrenilen bilgilerin
nılmaya başladığı bilinmese de bilinen tek şey Orta kalıcılığı eğitimin amacı olmaktan çok çağın bir ge-
Asya’dan yayılmaya başladığıdır. (II) Bu bölgelerde rekliliği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu gereklilik
yaşayan yerliler büyük bir nüfus patlaması sonucu eğitim ve öğretime yönelik geleneksel bakış açısını
Batı Asya’ya göç etmek zorunda kaldılar. (III) Göç değiştirmekte, yeni model ve anlayışlar için fırsatlar
sırasında çok ağır hava koşulları sebebiyle keçi vermektedir. İnsanın bilgiye ulaşabilmesi ve bilgiyi
yününden kilimler dokudular ve ısınmayı sağladı- kullanabilmesi için öğrenmenin kalıcı olması gerek-
lar. (IV) Kilim, MÖ 2300’lü yıllarda “Kraliçe Örtüsü” mektedir. Öğrencilerin daha etkili ve verimli öğren-
adıyla da bilinir. (V) Kilim, ısıtmanın dışında kültürel melerini gerçekleştirme yollarından biri, derste gün-
açıdan bakıldığında geçmiş ile günümüzü bağlayan lük yazmalarını sağlamaktır. Ders günlüğü yazmanın
köprü niteliğinde bir sanat eseridir. akademik başarının artması sürecini destekleyici bir
rol üstleneceği söylenebilir. Çünkü günlük yazmak,
Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi
öğrencinin kendini izlemesi ve kendisi ile ilgili farkın-
düşüncenin akışını bozmaktadır?
dalığı arttırması için fırsatlar verir. Ders günlükleri öğ-
rencilere öğrendiği konuları kendi ifadeleriyle yazma,
A) I B) II C ) III D) IV E) V
tekrar etme, çalışma olanağı sağlamanın yanında
sorularını ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etme
imkânı da vermektedir. Ders günlükleri, öğrencinin
öğrenme sürecinde yaptığı araştırma, sorgulama,
deneme, gözlem, öneri vb. çalışmalarını, duygu ve
22. İlaçların etkisinin cinsiyet temelli olarak ele alındığı
düşüncelerini ifade ettiği yazılı belgeler olarak kabul
bir araştırma, bazı ilaçlara kadın ve erkeklerin yüzde
edilmektedir. Öğrenme yaşantılarını yansıtan ders
altmışa varan oranlarda farklı tepkiler gösterdiğini or-
günlükleri öğrenciye öğrenme sürecinde aktif bir bi-
taya koymuştur. Bu araştırma kapsamında incelenen
çimde yer alma olanağı sunar.
ilaçlardan birinin tansiyon düşürücü özelliği de var.
Kimi doktorların 40 yaşından itibaren her gün alın-
Bu parçadan aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
masını tavsiye ettiği bu ilacın; erkekleri sadece yük-
sek tansiyona, kadınları ise beyin kanamasına karşı A) Ders günlükleri, öğrencilerin kendi öğrenmelerini
koruduğu belirlenmiştir. Bu farklılıkta öncelikle kadın izlemesi ve düşüncelerini yansıtması noktasında
ve erkek arasındaki boy ve kilo farkı öne çıkmıştır. etkili bir uygulamadır.
Ayrıca kadınlardaki yağ dokularının fazlalığına bağlı B) Günlük yazan öğrenci, gerektiğinde geri dönüp
olarak ilaçların vücutlarında daha yavaş emilmesi ve yazdıklarını inceleyerek kendini gözlemleme fır-
böbreklerinden daha yavaş atılması gibi faktörlerin satını bulur.
de bunda rol oynadığı düşünülmektedir.
C) Bilgilerin kalıcılığını sağlamak için uygulanan
Bu parçadan hareketle aşağıdakilerden hangisi ders günlükleri akademik başarıya yardımcı bir
söylenebilir? yöntemdir.
A) İlaçların cinsiyete göre farklı etkiler oluşturması D) Günümüzde öğrenci başarısının gelişimi için
sıklıkla rastlanan bir durumdur. farklı yöntemler kullanılması bir ihtiyaçtır.
B) Tansiyon ilaçları, kadınlarda beyin kanaması ris- E) Ders günlükleri, öğrencinin öğrendiği konuları
kini azaltmaktadır. tekrarlama olanağı sağladığından öğrenmede en
etkili yöntemdir.
C) Vücuda alınan ilaçların büyük kısmı, sindirim sis-
temi yoluyla vücuttan atılır.
D) İlaçlar, yağ dokuları üzerinden vücudun tüm böl-
gelerine yayılmaktadır.
E) Kadın ve erkeklerin ilaçlara verdiği tepkiler fizyo-
lojileriyle ilintilidir.
142 Diğer sayfaya geçiniz.