Page 205 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 205

TYT • TEM                                                             2. ADIM • 5. DENEME

                                                                                4
           25.  Bir okuldaki 9-A ve 9-B sınıflarında 15 er öğrenci bu-  27.  Nesrin elinde bulunan (x  − 3x  + 5x + 3) tane mavi ve
                                                                                    3
               lunmaktadır. 9-A sınıfındaki öğrencilerin isimleri ile A,   (2x  − 5x  + 7x + 9) tane beyaz topu (x − 2) tane arka-
                                                                5
                                                                    4
               9-B  sınıfındaki  öğrencilerin  isimleri  ile  de  B  kümesi   daşına her arkadaşında aynı renkteki topların sayıları
               oluşturuluyor.                                 eşit olacak şekilde dağıtıyor.
                  · A sınıfında 2 tane Emre, 2 tane  Berk ve 3  tane      Buna göre Nesrin’in elinde en az kaç tane top kalır?
                 Aslı isminde öğrenci,
                                                              A) 12   B) 15    C) 18   D) 22    E) 32
                  · B sınıfında 2 tane Aslı  ve 2 tane Derya isminde
                 öğrenci,

                  · Her iki sınıfta Aslı’dan başka  Emre, Berk ve Cem
                 adlı öğren cilerde bulunmaktadır.
               Diğer öğrencilerin her birinin isimleri birbirinden
               farklı olduğuna göre s(A ∪ B) kaçtır?
               A) 16   B) 18    C) 20   D) 21    E) 24









           26.  10. Sınıf öğrencisi olan Demet, matematik dersi per-
               formans  ödevi  için  aşağıdaki    fonksiyon  makinesini
               tasarlamıştır.
                Sayı giriniz: ___  butonuna basıldığında f(x) = 2x+5,  28.  Aşağıda verilen çarkta tek haneli, iki haneli, üç haneli

                                                              ve 4 haneli harf ve sayılar bulunmaktadır.
                                  butonuna basıldığında f(x) = x+4,

                0   1   2   3   4                                              23

                5   6   7   8   9  butonuna basıldığında f(x) =  3x 1

                                                   x2
                Sonuç: _______                                           A
                             fonksiyonu aktif olmaktadır.                           456
                                                                                   1
               Makineye bir sayı girilip butonlardan birine basıldığın-
               da  sayının  ilgili  fonksiyondaki  görüntüsü,  aynı  buto-       DEF
               na 2 defa arka arkaya basıldığında ise sayının ilgili
               fonksiyonun tersindeki görüntüsü hesaplanmaktadır.
               Örneğin;

               Makineye 3 sayısını girip    butonuna basıldığında      Çark 3 kez çevrilerek gelen bölmelerdeki ifadeler yan
               ekranda 11 sayısı, iki kere arka arkaya    butonuna   yana yazılarak şifre oluşturulacaktır.
               basıldığında ise ekranda –1 sayısı sonuç olarak gö-
               rünmektedir.                                   Örneğin  3  kez  çevrildiğinde  sırasıyla  A,  456,  456
                                                              geldiyse  şifre    7  haneli  olarak  A456456  şeklinde
               Demet tasarladığı makineyi sınıfta arkadaşlarına ta-  belirlenecektir.
               nıttıktan sonra makineye 8 sayısını girip ve sırasıyla
                 ,   ,   ,   ,    tuşlarına basıyor.          Buna göre çark 3 kez çevrildiğinde 6 haneli şifre
                                                              kaç farklı şekilde oluşturulabilir?
               Buna göre ekranda en son görünen sonuç kaçtır?
                                                              A) 24              B)36            C) 48             D) 60             E) 80
               A) 1    B) 3     C) 4    D) 6     E) 7



                                                       203                           Diğer sayfaya geçiniz.
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210