Page 206 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 206
TYT • TEM 2. ADIM • 5. DENEME
29. Matematik öğretmeni Türkay Bey tahtaya birbirini kes- 31. Şekildeki ABD üçgeninde [AC] açıortay,
meyen bir çember ve bir doğru çizmiş, çizdiği şekiller [BC] ⏊ [AC] ve m(AD∑B) − m(AB∑D) = 48° olarak veriliyor.
üzerine aşağıdaki gibi 9 tane nokta işaretlemiştir. A
D
H
B C
Buna göre m(HB∑C) kaç derecedir?
Sonra öğrencisi Mert'i tahtaya kaldırarak bu noktalar- A) 14 B) 20 C) 24 D) 28 E) 32
dan 3 tanesini seçmesini ve seçtiği noktaları birleşti-
rerek bir üçgen oluşturmasını istemiştir. Mert tahtaya
çıkıp seçtiği 3 nokta ile üçgen oluşturabilmiştir.
Buna göre Mert'in oluşturduğu üçgenin tüm köşe-
lerinin çemberin üzerinde olma olasılığı kaçtır?
9
1
1 9 45204520452045204520
9
1
1
9
1
9
D)
B)
A) C)
E)
8
2
0
2
0
8
2
0
0
8
2
8 20 9 9 819 9 819 9 819 9 819 9 81
8
30. Bir beden eğitimi öğretmeni Defne, Ada, Bade ve
Karan'ın 3 basketbol maçında attıkları sayıları aşağı-
daki tabloda göstermiştir. Bu öğrencilere 2 şerli grup-
lar halinde antrenman yaptırmak isteyen öğretmen en
başarılı ve en başarısız öğrencinin aynı grupta olma-
sını istiyor.
Tablo: Öğrencilerin Üç Basketbol Maçında Attıkları sayılar
32. Şekilde ABCD bir kare |DC| = 10 cm, |AF| = 6 cm ve
Defne Bade Ada Karan m(CD∑H) = m(BC∑G) = m(AB∑F) = m(DA∑E) olarak veriliyor.
4 3 2 4 D 10 C
4 1 2 3
E
4 5 5 5
F H
Buna göre hangi 2 öğrenci aynı grupta bulunur?
6 G
A) Defne - Bade
B) Ada - Defne A B
C) Defne - Karan Buna göre FGHE dörtgeninin alanı kaç santimet-
rekaredir?
D) Bade - Ada
E) Karan - Bade A) 2 B) 3 C) 4 D) 6 E) 8
204 Diğer sayfaya geçiniz.