Page 67 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 3.ADIM
P. 67

TYT • TÜR                                                             3. ADIM • 2. DENEME

            25.  Hikâyelerle  gündelik  hayatta  dile  getiremediğimiz   26.  Araştırmalar  müzisyenlerin  beyinlerinin,  müzikle  il-
                gerçeği  sembolik  bir  şekilde  algılamaya  başlarız.   gilenmeyenlerinkinden  farklı  olduğunu  gösteriyor.
                Zorlukla  karşılaştığımızda  “Şu  anda  yaşam  tarafın-  Beyin  görüntüleme  yöntemleri  kullanılarak  yapılan
                dan deneniyorum ve bunu aşarsam elde edeceğim   araştırmalarda, müzik eğitimi alan kişilerin beyinlerin-
                                                             deki gri madde hacminin müzikle ilgisi olmayan insan-
                içsel güç ruhsal olarak çok büyütücü olacak.” diye-
                                                             lara kıyasla daha fazla olduğu anlaşıldı. Gri madde
                meyiz  belki.  Ancak  bir  hikâye  ile  karşılaştığımızda,
                                                             beyinde  kasların  kontrolü,  bilişsel  etkinlikler,  görsel
                içerisindeki  kahramanla  özdeşlik  kurduğumuzda
                                                             ve  işitsel  algı,  hafıza,  düşünce  oluşumu,  otokontrol
                onun  kendi  konfor  alanını  terk  etmesini,  zorluklarla
                                                             gibi işlevlerle ilişkisi olan bir dokudur. Bilim insanları
                karşılaşmasını isteriz. Bu zorluğun neden onun başı-
                                                             erken yaşlardan itibaren müzikle ilgilenmenin kas ve
                na geldiğini okuyucu olarak görebiliriz ve kahramana   hareket  yeteneklerini  geliştirdiğini,  görsel-konumsal
                haykırmak isteriz: “Kendi küçük yuvandan dışarı çık-  koordinasyonu  sağladığını,  odaklanmaya  yardımcı
                maya bile cesaret edemiyorsun, bu yüzden öykü seni   olduğunu, depresyon ve kaygı durumunu azalttığını,
                daha büyük bir şeye doğru ittiriyor.” Hikâyedeki kah-  duyguları kontrol etme imkânı verdiğini düşünüyor.
                ramanın o zorluğun üstüne gitmesini bekleriz. Sonra
                                                             Bu parçadan aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
                onu aşmasından keyif alırız, aşarken ortaya çıkardığı
                güçten büyük bir zevk duyarız. Sonunda elde ettiği   A)  Erken yaşlarda müzik eğitimi alanların kas ve ha-
                hazine olan iç zaferi, ne kadar zorluk yaşayarak ka-  reket yeteneklerini geliştirebileceği
                zandıysa o kadar içine alır öykü bizi. Bu kurulan öz-
                                                             B)  Müzik eğitimi alan kişilerde beyin kas kontrolünün
                deşlik bir tür dışavurumdur.                    müzikle uğraşmayanlarınkinden fazla olduğu
                Bu parçada asıl anlatılmak istenen aşağıdakiler-  C)  Müzikle  uğraşanların  duygularını  kontrol  etme
                                                                yeteneğine sahip olduğu
                den hangisidir?
                                                             D)  Beyin görüntüleme aletleriyle gri maddenin hac-
                A)  Ruhumuzu geliştirmek için hikâyeler okuruz.
                                                                minin ölçülebildiği
                B)  Hikâyeler aracılığıyla kendimizle bağ kurarız.
                                                             E)  Bilim insanlarının müzisyenlerin beyinleriyle ilgili
                C)  Bize benzer kahramanların hikâyeleri etkileyicidir.  araştırmalar yaptığı

                D)  Hikâye kahramanlarının cesaretli olmasını bekleriz.
                E)  Zor durumlarda yakınmak yerine mücadele etme-
                  liyiz.
































                                                       65                            Diğer sayfaya geçiniz.
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72