Page 171 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 171

74
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10
             4. ÜNİTE: Felsefi Okuma ve Yazma   Kazanım: 10.4.2. Verilen konu hakkında alternatif görüşler geliştirir.
             Alan Becerileri: Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi, Eleştirel   Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
             Düşünme, Felsefi Okuryazarlık, Metin Okuma ve Anlama Becerisi                   ÖĞRETMEN
             Etkinlik İsmi                         FARKLI DÜŞÜNCE                               40 dk.

             Etkinliğin Amacı  Verilen konu hakkında alternatif görüş geliştirebilme.           Bireysel
             Gerekli Materyaller: Çalışma kâğıdı

              Yönerge
             Öğrencilerin aşağıdaki metni okuyarak metne yönelik soruları cevaplamalarını sağlayınız.

             “Teknoloji denince akla gelebilecek ilk özellik, büyük ölçüde günlük yaşantımızda kullanabileceğimiz ve
             ihtiyaç duyabileceğimiz araçlardan oluşan bir listedir. Bu araçların günlük yaşantımıza getirdiği olanaklar, bu
             kavramın anlamını belirleyen özelliklerdir. Teknoloji ayrıca bireylerin ve kamuoyunun ulaşmak istediği temel
             bir toplumsal hedeftir. Çünkü teknoloji, bir uygarlık ve ileri bir toplum anlamına da gelmektedir.
             Değerler ise tercihlerimizi ve davranışlarımızı belirleyen temel ilkeleri kapsar. Teknolojik olanakların günlük
             yaşantımızda yaptığı değişiklikler, yeni davranış biçimleri ile yeni değerleri doğurur. Gerçekte değerler tekno-
             lojik gelişimden etkilense bile bir yönüyle de teknolojik gelişmeyi yönlendirir. Çünkü teknoloji ancak sahip
             olunan değerler ölçüsünde var olabilir.
             Değerlerin yeteri kadar oluşmadığı toplumlarda ilişki, teknolojinin değerleri biçimlemesi ve bir anlamda
             bozması yönündedir. Bu sebeple değerler önemsenmeli, korunmalı ve teknolojiye yön vermelidir. Aksi hâlde
             toplum teknolojiyi kullanmak pahasına değerlerini koruyamaz ve zaman içinde onları kaybeder. Toplumsal
             kimliği yansıtan değerler eğitimi her yaş ve sınıf için ayrı ayrı planlanıp eğitim sürecine yerleştirilmelidir.
                                                                                                                                                  Prof. Dr. Şafak URAL İst. Üni. Ed. F. Felsefe Bölümü


            a.  Bu metinden neler öğrendiniz?





            b.  Metindeki görüşlerin ve yargıların tümüne katılıyor musunuz? Gerekçeleriyle açıklayınız.





            c.  Siz olsaydınız hangi konuları dikkate alırdınız?





            ç.  Görüşlerinizi desteklemek için hangi bilgi ve örneklere başvururdunuz?





            d.  Metinde belirtilen sorun ve bu sorun için önerilen çözüm nedir?





            e.  Sizin bu konudaki çözüm önerileriniz nelerdir? Bu önerilerinizin mevcut konu ve yaşama dair nasıl
                bir katkı sağlayacağını belirtiniz.








                                                                                                   169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176