Page 111 - Fizik - 10 | Beceri Temelli
P. 111
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 10 66
4. ÜNİTE > Optik Kazanım: 10.4.5.2. Küresel aynalarda görüntü oluşumunu ve özelliklerini açıklar.
a) Deney veya simülasyonlarla görüntü oluşumunun ve oluşan görüntü özelliklerinin yorumlanması sağlanır.
Genel Beceriler: -- Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi GÖRÜNTÜM GERÇEK Mİ? 30 dk.
Amacı Küresel aynalarda görüntü oluşumunu ve özelliklerini ifade edebilme. Bireysel
Öğretmene Not: Çukur aynada cismin bulunduğu yere göre görüntünün yeri ve görüntünün özellikleri ile ilgili tabloyu tahtaya çizerek
öğrencilerden defterlerine aktarmalarını isteyiniz.
1. Yönerge Çukur aynada cismin görüntüsünün özellikleri ile ilgili simülasyonu kullanabilmek için aşağıdaki
basamakları uygulayınız.
Cismin Yeri Görüntünün Yeri Görüntünün Özellikleri
Merkez noktasının dışında
Merkez noktasında
Merkez noktası ile odak noktası arasında
Odak noktasında
Odak noktası ile aynanın tepe noktası arasında
Aşağıda verilen bağlantıdaki simülasyonu açınız.
https://f.eba.gov.tr/Fizik10Sozluk/index.html?letterIndex=4&contentIndex=1
“Etkileşimi hemen başlat” butonuna basınız.
Aşağıdaki simülasyon basamaklarında cismi durduracağınız her nokta için öğrencilerden tablodaki il-
gili kısımları doldurmalarını isteyiniz.
Simülasyonda cismi merkez noktasının en sağına getiriniz.
Cismi hareket ettirerek merkez noktasına getiriniz.
Cismi odak noktası ile merkez noktası arasında bir noktaya getiriniz.
Cismi odak noktasına getiriniz.
Cismi odak noktasından aynanın tepe noktasına doğru hareket ettirerek aralarında bir noktaya getiriniz.
Son olarak cismi bu noktadan aynaya kadar hareket ettiriniz.
2. Yönerge Öğrencilerden simülasyondan edindikleri bilgilerden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplamala-
rını isteyiniz.
1 Merkez noktasının dışından merkez noktasına yaklaştırılan cismin görüntüsünün yeri ve büyüklüğü
nasıl değişmiştir? Açıklayınız.
2 Merkez noktasından odak noktasına yaklaştırılan cismin görüntüsünün yeri ve büyüklüğü nasıl değiş-
miştir? Açıklayınız.
109